Kevesebb motor, nagyobb játéktér
Az FIA által decemberben elfogadott F1-es költségcsökkentési csomag keretében a motorok kötelező élettartamát is megemelték. Akkor úgy lehetett tudni, hogy a motorok 2009-től az addigi kettő helyett már három versenyen teljesítenek majd szolgálatot, és összesen nyolc erőforrást használhat majd egy pilóta egy idényben, de a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali egy friss interjúban részletesen is elmagyarázta a változtatásokat.

Az igaz, hogy a versenyzők a szezon alatt összesen nyolc motort „fogyaszthatnak el”, viszont újdonság az eddigiekhez képest, hogy arra nincs semmilyen megkötés, hogy egy-egy motornak egymás után mennyi futamot kellene teljesítenie, így elméletileg akár egy hétvégén belül, az időmérőn és a versenyen is más blokkot használhatnak.

A motorcseréért ezután is tízhelyes büntetés jár majd, de ez csakis akkor lépéletbe, ha az új erőforrás már kívül esik a nyolcas kereten.

A sebességváltók esetében ilyen engedmény nincs, az alkatrészeknek idén már négy egymást követő versenyt kell kiszolgálniuk csere nélkül.