Kevesebb motor, nagyobb játéktér
Kevesebb motor, nagyobb játéktér
Fotó megosztása:
Mikor fejlesztenek?
Mikor fejlesztenek?
Fotó megosztása:
Végre nem lehet bukni a safety car miatt
Végre nem lehet bukni a safety car miatt
Fotó megosztása:
Hátul "véleményes" az autó
Hátul "véleményes" az autó
Fotó megosztása:
Érthetőbb lesz a rajtsorrend
Érthetőbb lesz a rajtsorrend
Fotó megosztása:
Nem éri meg jó húsban lenni
Nem éri meg jó húsban lenni
Fotó megosztása:
Nem csaltak, csak ügyesek
Nem csaltak, csak ügyesek
Fotó megosztása:
Sokan figyelik a mérleget
Sokan figyelik a mérleget
Fotó megosztása:
Nem lesz állandó cserebere
Nem lesz állandó cserebere
Fotó megosztása:
Egyelőre nem látnak szabálytalanságot
Egyelőre nem látnak szabálytalanságot
Fotó megosztása:
Az FIA által decemberben elfogadott F1-es költségcsökkentési csomag keretében a motorok kötelező élettartamát is megemelték.
Akkor úgy lehetett tudni, hogy a motorok 2009-től az addigi kettő helyett már három versenyen teljesítenek majd szolgálatot, és összesen nyolc erőforrást használhat majd egy pilóta egy idényben, de a Ferrari főnöke, Stefano Domenicali egy friss interjúban részletesen is elmagyarázta a változtatásokat.
Az igaz, hogy a versenyzők a szezon alatt összesen nyolc motort „fogyaszthatnak el”, viszont újdonság az eddigiekhez képest, hogy arra nincs semmilyen megkötés, hogy egy-egy motornak egymás után mennyi futamot kellene teljesítenie, így elméletileg akár egy hétvégén belül, az időmérőn és a versenyen is más blokkot használhatnak.
A motorcseréért ezután is tízhelyes büntetés jár majd, de ez csakis akkor lépéletbe, ha az új erőforrás már kívül esik a nyolcas kereten.
A sebességváltók esetében ilyen engedmény nincs, az alkatrészeknek idén már négy egymást követő versenyt kell kiszolgálniuk csere nélkül.