Ezt a célt ugyan el is érték, de az elmúlt két évben számos versenyző kapott büntetést azért,mert a safety car idején lezárt bokszutcába állt ki, ugyanis másképp kifogyott volna az üzemanyaga. Már az első néhány ilyen eset után megindultak a panaszok, tavaly pedig el is kezdték az új szabály kidolgozását és tesztelését.
Az új rendszerben a bokszutca lezárása megszűnik, a pilóták pedig a biztonsági autó pályára küldésekor az egységes elektronikai vezérlőrendszeren, az ECU-n keresztül üzenetet kapnak arról, hogy milyen meghatározott sebességgel körözhetnek tovább.
„A 2007-ben bevezetett szabály rossz volt, így visszatértünk a 2006-os rendszerhez. A különbség csak annyi, hogy bevezettünk egy szabott köridőt is. Amikor pályára lép a safety car, az autókban megjelenik egy üzenet erről, az ECU-ba pedig lesz bekapcsol a biztonsági autós üzemmód. Ez aztán azonnal felméri, hogy az autó hol van a pályán, ebből kiszámolja és megjeleníti a bokszutcába érés megszabott idejét, amihez aztán a pilótának tartania is kell magát” – nyilatkozta tegnap az FIA műszaki főnöke és F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting.
Egyelőre nem világos, hogy a megszabott sebességeket megtartását mivel kényszerítik majd ki, és hogy milyen büntetés jár a szabály megszegéséért, de az egyértelmű, hogy az új rendszer előrelépést jelent az eddigiekhez képest.