Stabilabb lesz az új autó
Stabilabb lesz az új autó
Fotó megosztása:
Itt a BMW F1.08
Itt a BMW F1.08
Fotó megosztása:
Kubica már kipróbálta, Heidfeld alig várja
Kubica már kipróbálta, Heidfeld alig várja
Fotó megosztása:
A BMW Valenciában tesztel
A BMW Valenciában tesztel
Fotó megosztása:
Jól megy az új BMW
Jól megy az új BMW
Fotó megosztása:
A Ferrarié az ötlet, de náluk is bevált
A Ferrarié az ötlet, de náluk is bevált
Fotó megosztása:
Heidfeldék jobbat vártak
Heidfeldék jobbat vártak
Fotó megosztása:
Az egyensúly, az egyensúly
Az egyensúly, az egyensúly
Fotó megosztása:
Nem került ki az F1-ből
Nem került ki az F1-ből
Fotó megosztása:
Az észt tehetség, Asmer
Az észt tehetség, Asmer
Fotó megosztása:
Kezelhetőbb lett az autó
Kezelhetőbb lett az autó
Fotó megosztása:
A Ferrari és a McLaren még nincs lőtávolban
A Ferrari és a McLaren még nincs lőtávolban
Fotó megosztása:
Ez az álma
Ez az álma
Fotó megosztása:
Egyelőre homályos a győzelem
Egyelőre homályos a győzelem
Fotó megosztása:
Előrántanak valamit a kalapból?
Előrántanak valamit a kalapból?
Fotó megosztása:
Van ok a mosolyra
Van ok a mosolyra
Fotó megosztása:
A lengyel nagyot alakított
A lengyel nagyot alakított
Fotó megosztása:
Már csak a győzelem hiányzik
Már csak a győzelem hiányzik
Fotó megosztása:
A nap hőse
A nap hőse
Fotó megosztása:
Bernie is gratulált
Bernie is gratulált
Fotó megosztása:
Theissenék nem bízzák el magukat - győzni még nem tudtak
Theissenék nem bízzák el magukat - győzni még nem tudtak
Fotó megosztása:
Barcelona lesz az igazi mérce
Barcelona lesz az igazi mérce
Fotó megosztása:
Kiváló viszonyban
Kiváló viszonyban
Fotó megosztása:
Heidfeld nagyon pozitív
Heidfeld nagyon pozitív
Fotó megosztása:
Nagy nevekhez csatlakozik
Nagy nevekhez csatlakozik
Fotó megosztása:
Alonsónak ekkora távra van benzinje
Alonsónak ekkora távra van benzinje
Fotó megosztása:
Van még hol fejleszteni
Van még hol fejleszteni
Fotó megosztása:
Theissen és Rampf már a következő lépésre készülnek
Theissen és Rampf már a következő lépésre készülnek
Fotó megosztása:
A McLarent már megfogták
A McLarent már megfogták
Fotó megosztása:
Válogathat az ajánlatok közt
Válogathat az ajánlatok közt
Fotó megosztása:
A megfelelő pályán bármi lehet
A megfelelő pályán bármi lehet
Fotó megosztása:
Räikkönennel ralizgat majd?
Räikkönennel ralizgat majd?
Fotó megosztása:
A legújabb szerzemény
A legújabb szerzemény
Fotó megosztása:
Heidfeld hátrányban
Heidfeld hátrányban
Fotó megosztása:
Mindenki ellenfél
Mindenki ellenfél
Fotó megosztása:
Heidfeldnek idén nem megy
Heidfeldnek idén nem megy
Fotó megosztása:
Már csak emlék
Már csak emlék
Fotó megosztása:
Válogathat
Válogathat
Fotó megosztása:
Meglesz a megoldás
Meglesz a megoldás
Fotó megosztása:
Veszélyes ellenfelek
Veszélyes ellenfelek
Fotó megosztása:
Jóban vannak
Jóban vannak
Fotó megosztása:
A csúcson meg is kell kapaszkodni
A csúcson meg is kell kapaszkodni
Fotó megosztása:
Heidfeld még nem lesz második számú
Heidfeld még nem lesz második számú
Fotó megosztása:
Kubica mindenről beszélt
Kubica mindenről beszélt
Fotó megosztása:
Csak lépésről lépésre haladnak
Csak lépésről lépésre haladnak
Fotó megosztása:
Kubica aggódik
Kubica aggódik
Fotó megosztása:
Öreg és drága a spanyol
Öreg és drága a spanyol
Fotó megosztása:
Még lehet esélye
Még lehet esélye
Fotó megosztása:
Priaulx örül az ajándéknak
Priaulx örül az ajándéknak
Fotó megosztása:
Túraautós tart majd bemutatót
Túraautós tart majd bemutatót
Fotó megosztása:
Tökéletes sosem lesz, de jobb lehetne
Tökéletes sosem lesz, de jobb lehetne
Fotó megosztása:
Vajon kiharcolja a folytatást?
Vajon kiharcolja a folytatást?
Fotó megosztása:
Túl van a nehezén?
Túl van a nehezén?
Fotó megosztása:
A lengyelek ide járnak Kubicáért
A lengyelek ide járnak Kubicáért
Fotó megosztása:
Még nem veszett el a bajnokság
Még nem veszett el a bajnokság
Fotó megosztása:
Ellaposodtak
Ellaposodtak
Fotó megosztása:
Tökéletes sosem lesz, de jobb lehetne
A már sokak versenyét megkeserítő jelenlegi biztonsági autós szabályok – a safety car bevetésekor lezárják a bokszutcát – alternatíváját
tesztelhették a pilóták a Francia Nagydíj szabadedzésén. Az új megoldás lényege, hogy a bokszutca nyitva marad, a pilóták pedig üzenetet kapnak arról, hogy lassítaniuk kell, miután ezt egy gombnyomással visszaigazolták, egy előre meghatározott köridőhöz tartva kell autózniuk.
Bonyolultnak hangzik, és a versenyzők között sem aratott osztatlan sikert a teszt. A BMW-s Robert Kubica is az elégedetlenek közé tartozik:
„Úgy gondolom, hogy túl bonyolult, egyelőre nem tudni, hogy végül használjuk-e majd vagy sem. Mert mi van, ha valaki csak a safety car bejelentése után mondjuk csak 200 méterrel aktiválja a sebességkorlátozást, és így előnyt szerez? Az FIA-nak pontosan kellene ellenőriznie, hogy a pilóta ésszerű időn belül nyomta-e meg a gombot” – mondta a lengyel.
Kubicának a mostani rendszer sem tetszik, de úgy gondolja, hogy a tökéletes megoldás még nem született meg.
„Természetesen a mostani bokszutca-lezárásos szabály is nagy büntetés lehet azoknak a versenyzőknek, akik épp a kiállásukra készülnek, az ő versenyüket tönkreteheti a biztonsági autó. Idén is előfordult már többször, és ezzel akár a bajnokságot is el lehet rontani. Nehéz helyzet. Vannak pozitív és negatív oldalai a különböző megoldásoknak, és soha semelyik nem lesz 100 százalékosan tökéletes, de a mostani szituáción biztos lehetne javítani.”