A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Olcsó alkatrészek, befagyasztott fejlesztések

Olcsó alkatrészek, befagyasztott fejlesztések

A Financial Times arról ír, hogy az FIA további radikális megszorításokra készül a Forma-1-ben. A lap szerint a sportot felügyelő szervezet a verseny szempontjából nyitott és lezárt területekre bontaná a fejlesztéseket, és a lehető legtöbb alkatrészt és technológiát egységesítene.

A csapatok szervezete, a FOTA és az FIA már tavaly decemberben megegyezett egy drasztikus költségcsökkentő csomagról, amely 2009-re és 2010-re is tartalmaz lépéseket, de úgy tűnik, hogy jövőre az eddigieknél is nagyobb korlátozások várhatók.  

A lap szerint az FIA a jelenlegi 300-400 millió feletti évi működési költségeket a gyári csapatoknál 100, a függetlenek esetében pedig 50 millió euróra csökkentené, hogy megelőzze a további résztvevők távozását, és hogy ezzel javítson a volt Honda-csapat eladási kilátásain.
 
A terv szerint a fejlesztések, technológiák egy részét a verseny szempontjából lezártnak nyilvánítanák, ilyenek lennének a már most is befagyasztott motorok mellett a sebességváltók, a fékek és a felfüggesztések is, és csak az autóipar, a környezetvédelem szempontjából releváns megoldások – a hibridrendszer, az üzemanyag-rendszerek – maradnának nyíltan fejleszthetők.

Tony Purnell, az FIA egyik vezető tisztviselője azonban azt is hozzátette, hogy a globális gazdasági helyzet javulásával a különböző lezárt fejlesztések újra megnyithatók lennének.

Az FIA ajánlata már a FOTA előtt van, de erősen kétséges, hogy az autógyártók egyhangúlag belemennének az F1 további egységesítésébe és lebutításába. Míg a Renault-főnök, Flavio Briatore jó ideje a költségek csökkentése mellett kampányol, addig a mclarenes Ron Dennis szerint nem szabad átlépni egy bizonyos határt:

„Az F1-nek nem szabad olyan sorozattá válnia, amelyben a motorok és sok egyéb alkatrész is egységes” – célzott Dennis arra, hogy a Forma-1 elveszítheti a „motorsport csúcsa” jellegét.