Kevesebb motor, nagyobb játéktér

Egyelőre nem látnak szabálytalanságot

Egyelőre nem látnak szabálytalanságot

Az utóbbi hetekben többször is felmerült már, hogy három csapat – a Toyota, a Williams és a Brawn – a többiektől eltérően értelmezte az autók hátsó légterelőire, az ún. diffúzorokra vonatkozó műszaki előírásokat, és ezzel előnyhöz juthattak.

A sport szabályait meghozó és felügyelő FIA technikai főellenőre, Charlie Whiting a múlt héten a barcelonai teszten meg is vizsgálta a Williamst és a Toyotát, de a diffúzorral kapcsolatban nem volt panasza. A Williamsről eltűntek a „nyuszifülek”, szabálytalannak azonban semmilyen alkatrészt nem nyilvánított Whiting.

Mivel a Brawn különösen erős formája veszélyt jelent az erőviszonyokra, így nagyon valószínű, hogy a riválisok az első adandó alkalommal – az Ausztrál Nagydíjon – hivatalos panasszal élnek majd az FIA-nál, a szezonnyitó nem lesz botránytól mentes. Bernie Ecclestone már tegnap „garantálta” a balhét, és bár Whiting nem lát szabálytalanságot, ő is ilyesmire számít:
 
„A három említett csapat kihasznált egy, a szabályokban meglévő kiskaput. Megértem, ha a többi csapatnak más erről a véleménye” – monda az FIA szakembere az Auto Motor und Sportnak.

A Williams technikai igazgatója, Sam Michael nem érti,hogy miért támadják őket a riválisok, ahelyett, hogy ők is hasonló alkatrészt fejlesztenének.

„Elég egyszerű lenne lemásolni ezt a megoldást, meglep, hogy a többiek eddig nem tették meg ezt” – mondta az ausztrál.

Persze az, hogy eddig nem bukkant fel a többiek autóin hasonló diffúzor, nem jelenti azt, hogy ne dolgoztak volna rajta, könnyen lehet, hogy több csapatnál is a garázsban vár már az alkatrész arra, hogy a melbourne-i panaszok eredményétől függően bevessék.