Ahogy az Ausztrál Nagydíj, az európai tévénézők kedvéért idén a Maláj Nagydíj is a hagyományos 14 órás időpont helyett 17 órakor rajtol majd.
A melbourne-i tapasztalatok után több versenyző is panaszkodott arra, hogy az este fél hét körül befejeződő verseny végére a naplemente és a megnyúlt árnyékok miatt jelentősen romlottak a látási viszonyok.
Sepangban is hasonló lesz a helyzet, azzal az apró „kis” csavarral, hogy a meteorológusok egész hétvégére esőt, viharokat, felhőszakadásokat jósolnak – vasárnapra már több mint 80 százalékos valószínűséggel. A williamses Nico Rosberg szerint a késői kezdés és az időjárás együtt káoszhoz vezethet majd Malajziában.
„Ha a monszun leszakad, a versenyt le kell állítani, mert akkora vízben nem tudunk versenyezni. Szerintem nem jó dolog az alkonyi futam. Melbourne-ben nyilvánvalóvá vált, hogy jelentősen növeli a veszélyt. Nagyon rosszak a látási viszonyok, némelyik kanyarban nem látszik a pálya széle. A nap a szemembe sütött – a versenyzés nem erről szól! Nagyon remélem, hogy újragondolják ezt!”
„Már az is sokat segítene, ha csak egy órával előrébb hoznák a futamot. Csak a verseny utolsó szakasza volt igazán problémás” – nyilatkozta a német pilóta.
Mivel Sepang jóval közelebb fekszik az Egyenlítőhöz, mint Melbourne, így azt is szem előtt kell tartani, hogy az alkonyi időszak nagyon rövid, szinte nincs is, azonnal sötétedik. Vegyük hozzá, hogy akár esik, akár nem, a sűrű felhőzet szinte garantált, azaz az ausztráliai futamnál már eleve sötétebb lesz, a napnyugta vasárnap 19.21-es időpontja így azt jelenti, hogy a futamnak bő félórás játéktere marad, ami nem sok, ha az esőt, és az esetleges biztonsági autós periódusokat is beleszámítjuk.