Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon már több istálló is bevetette a hibrid KERS-t, a Williams nem volt köztük. A szabadedzések alapján úgy tűnt, jó döntést hozott a csapat, hiszen Nico Rosberg mindhárom tréninget megnyerte, a vasárnapi futamon viszont gyengébben szerepelt.
A kék-fehér alakulat egyelőre bizonytalan a bevezetés időpontját illetően, amire magyarázat lehet, hogy a grove-i együttes az egyetlen, amely lendkerekes megoldásra szavazott, szemben a többiek akkumulátoros technológiájával. Érdekes lenne ugyan a különböző rendszerek párviadala, ám a Williams szerint ennek még nem érkezett el az ideje.
„A fejlesztések jól haladnak, amint lehet, versenyen is használni fogjuk” – mondta a KERS-ről Sam Michael technikai igazgató. „Felmerült néhány probléma, ezeket feltétlenül ki kell javítanunk, mielőtt szó lehet az éles premierről.”
„Szívesen elárulnám, hogy mikor fogunk versenyezni vele, de jelenleg csak annyit tudok mondani, hogy tíz ember dolgozik keményen azon, hogy a lehető leghamarabb be tudjuk szerelni versenyautóinkba.”
Noha Melbourne-ben a hibrid rendszer nélkül versenyzett a Williams, Michael szerint a technológia egyértelműen előnyt jelent. „Idővel döntő tényező lesz, akinek nincs, nem kerülhet be az első tízbe” – jósolta a szakember.