Az eddig nem túl sikeres 2009-es újítás, a KERS a kezdettől fogva nem volt a Renault-csapat szíve csücske, ennek ellenére a mezőny azon kevés alakulata közé tartoztak, akik a szezon kezdetétől használták az eszközt.

A KERS nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, így a csapat a Spanyol Nagydíjra kiszerelte a berendezést. A csapat technikai főnöke, Pat Symonds magyarázza a döntést:  

 „Komoly döntést hoztunk azzal, hogy Spanyolországban nem használtuk a KERS-t, és Monacóban szintén nem fogjuk. Talán meggondoljuk majd a Török Nagydíjra, az elmúlt hetekben gyűjtöttük az adatokat, hogy kiderüljön, hol kell javítani a szimulációinkon. Törökországról két hét múlva döntünk, nem most.”

Az angol szakember elárulta, hogy a KERS valódi hatása alulmúlta az előzetes számításaikat.

„Az első szimulációk alapján hátrányt is jelentett, de érdemesnek látszott a használata. Azonban miután a valós tapasztalatok alapján módosítottunk a szimuláción, mert kiderült, hogy vannak még másféle tényezők is. A versenyek alapján már nem tűnt olyan jó dolognak a KERS. Most a nem kérünk belőle-kategóriába tartozik.”

Symonds azon is csodálkozik, hogy akad egyáltalán olyan csapat – jelen állás szerint a Ferrari és a McLaren -, amelyik Monacónak a KERS-szel vág neki:

„Számomra egyértelműen kizárt Monacóban. Mondhatnám csúnyábban is, de tényleg el sem tudom képzelni, hogy valaki azt gondolja, hogy ott jó lesz. Egészen egyszerűen fogalmazva Monaco nem egy erőre alapuló pálya, ott nem hoz semmi előnyt. Nem lehet nyomni igazán, a KERS-t pedig csak ott érdemes használni, ahol ezt engedi a pálya nyomvonala, Monaco nagy részén nem így van. Eszünk ágában sincs használni.”