A jövő évi 60 millió dolláros költségplafon ellen feltételes nevezés leadásával tiltakozó FOTA-csapatok – a Ferrari, a Toyota, a BMW, a McLaren-Mercedes, a Renault, a Brawn, a Red Bull és a Toro Rosso – még a jövő évi indulók listájának pénteki nyilvánosságra hozatala előtt vissza akarja vonatni a 2010-es szabályokat, és új Concorde agreementet kötne.

Max Mosley nem kötne semmit, pontosabban csak az ebet a karóhoz, ugyanis az FIA-elnök csak akkor hajlandó bármilyen módosításról tárgyalni, ha a „lázadók” előbb mindenféle feltétel nélkül neveznek a jövő évre – legalábbis ezt állítja a csapatoknak írt levelében.

Meg lehet-e tartani ennyivel a csapatokat?
Mosley behódolást vár

Mosley behódolást vár

Mosley behódolást vár


„A Nemzetközi Sportszabályzat 66. cikkelye alapján csak akkor változtathatunk a 2010-es szabályokon, ha azzal minden nevező egyetért. Amint meglesz a végleges lista, az érintettek egyhangú egyetértése mellett módosíthatunk.”

„Ezért két lehetőség áll önök előtt: vagy hivatalos indulóként részt kívánnak venni ebben a folyamatban vagy nem. Ehhez azonban feltétel nélküli nevezésre van szükség” – írta Mosley, aki a BMW-főnök, Mario Theissen állítása szerint nemrég még maga vetette fel a feltételes nevezés lehetőségét a csapatoknak.

Mosley szerint a végleges nevezési lista pénteki nyilvánosságra hozása után a költségplafonról is lehetne egyezkedni, de ha figyelembe vesszük, hogy legalább három új csapat is bekerül az F1-be – és az újak többségét épp a kiadási plafon vonzotta -, elég nehéz egyhangú döntést elképzelni.
 
Az FIA-elnök a sportot keretbe fogó, a Bernie Ecclestone cége, a FOM, az FIA és a csapatok között kötendő keretszerződés, az ún. Concorde agreement megújítására is nyitott, de kizárólag a végleges nevezési lista nyilvánosságra hozása után, semmiképpen sem az előtt.

A FOTA-t a kiszállás felé löki Mosley

A FOTA-t a kiszállás felé löki Mosley

A FOTA-t a kiszállás felé löki Mosley


Mosley a lehető leghamarabb, még mára választ vár a csapatoktól.

A FOTA-ból két csapat ugrott ki az elmúlt hetekben, a Williams és a Force India feltétel nélkül nevezett, de a csapatok szervezetének gyári tagjai – a Ferrari, a BMW, a Toyota és a McLaren-Mercedes – a Monacói Nagydíj hétvégéjén állítólag 50 millió eurós „büntetéssel” járó kötelezettséget vállalt arra, hogy nem töri meg az egységfrontot, azaz nem áll el a feltételektől.