2009-re új aerodinamikai szabályok léptek életbe a Forma-1-ben. Ezek egyik célja volt, hogy a nézők több előzést lássanak. Azért, hogy az üldöző autó közelebb kerülhessen az előtte haladóhoz, kisebbre vették a hátsó szárnyat, ugyanakkor az első szárnyak szélesebbek és egy mozgatható elem is alkalmazható bennük.
Ám ennek ellenére sincs könnyű helyzetben a támadó: például a legutóbbi futamon, Silverstone-ban Nick Heidfeld sérült első vezető szárnnyal is képes volt viszonylag hosszan maga mögött tartani Lewis Hamiltont.
„Ami az előzéseket illeti, egy kicsit többet vártunk az új szabályoktól” – mondja Mario Theissen a BMW Sauber csapatfőnöke. „Az időmérő régen volt ilyen izgalmas, és a költségcsökkentés tekintetében is teljesültek nagyjából az elvárásaink, ám az aerodinamikai korlátozások nem olyan szigorúak, mint azt gondoltuk. Úgy vélem, ezen a területen még változtatnunk kell.”
Egyes vélemények szerint a mezőny minden korábbinál egységesebb, ezért sem láthatunk annyi előzést vagy olyan menetelést, mint amit Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton mutatott be korábban, amikor kiemelkedő képességű autójukkal a mezőny végéről is képesek voltak – akár a dobogóig – is előrejutni.
Mario Theissen szerint ugyanakkor az új dupla diffúzorok térnyerése is rontja az előzések számát.
Ennek nyomán felértékelődtek a vezetői hibák: emlékezzünk csak Sebastien Vettel a Török Nagydíj első körében elkövetett bakijára, amelynek nyomán Jenson Button megelőzhette, ami a győzelmet jelentett a britnek és a verseny elbukását a németnek. Előzni nem tudott, a taktikája felborult.