Eddig azt a filozófiát követte a kizárólagos F1-es gumiszállító, a Bridgestone, hogy a versenyekre a négy lehetséges keverékből (szuperlágy, lágy, közepes, kemény) nem a palettán egymás mellett állókat biztosította a csapatoknak. Vagyis a pilótáknak szuperlágy és közepes, vagy lágy és kemény keveréket kellett használniuk a versenyeken, amely miatt sok kritikát is kapott a Bridgestone.
A Magyar Nagydíjtól kezdve új gyakorlatot léptet életbe a japán gyár, amely a monzai versenyig biztosan kitart. „Tekintettel az idei szezon során és a pályákról korábban összegyűjtött adatainkra támaszkodva úgy döntöttünk, hogy változtatunk gumiszállítási gyakorlatunkon” – nyilatkozta Hamasima Hirohide fejlesztési igazgató.
A Hungaroringre már úgy érkezik a Bridgestone, hogy a szuperlágy és lágy keveréket biztosítja a csapatoknak, hasonlóan Valenciához. Spában és Monzában lágy, illetve közepes abroncsokat kapnak az istállók, vagyis eltűnik a „szakadék” a keverékek között.
Ezzel együtt a Bridgestone nem mond le a korábbi gyakorlat alkalmazásáról sem, ahol szükséges, ott továbbra is visszatér majd az eddigi rendszerhez.