Most szállt el a Renault-szerződés

A büntetés biztos, csak az időpont kérdéses

A büntetés biztos, csak az időpont kérdéses

A 2009-es idénytől a Forma-1-es csapatok autónként nyolc motort használhatnak el – cserélhetnek, rakhatnak be újra – büntetés nélkül, azonban a kilencedik és az azután következő minden újabb friss erőforrás beszerelése tíz helyes rajtbüntetéssel jár.

A Red Bull-os Sebastian Vettel az idei ötödik motorjával vágott neki az Európa Nagydíjnak, de az a szombati szabadedzésen adta meg magát, a hatodik pedig a vasárnapi futamon romlott el, azaz összesen két friss erőforrása maradt a maradék hat versenyre, amelyek közül a következő kettő, Spa és Monza kimondottan „motoros” pálya. A csapatfőnök szerint a büntetés elkerülhetetlen.

„Már négy motorhibája volt Vettelnek, szinte elkerülhetetlen, hogy valamikor büntetést kapjunk, nagyon elkeserítő. Meg kell próbálnunk ügyesen megoldani, stratégiailag tervezni, hogy mikor kapjuk a büntetést” – magyarázta Christian Horner.

A német motorproblémái csak fejezetei voltak a csapat katasztrofális hétvégéjének: egyik pilóta sem szerzett pontot Valenciában, így a korábban szépen ledolgozott hátrány újra nőtt a bajnokságot vezető Brawnnal szemben. Horner bízik benne, hogy csak egyszeri balszerencséről volt szó.

„Keményebb volt, mint gondoltuk. A tankolóberendezés hibája, két elromlott motor, nulla pont – sokkal keményebb, mint amire számítottunk. Remélhetőleg csak alkalmi botlás volt! Igazán lendületben voltunk, de a pálya elvileg is feküdt a Brawnnak. Szerencsére Jenson csak két ponttal növelte az előnyét, így van még miért küzdeni.”

„Reméljük, Spa jobban passzol majd az autónknak, jobb esélyeink lesznek!”

Horner kategorikusan cáfolta, hogy Belgiumban meglepetésszerűen bevetnék a KERS-t: „Nem tudom, ez honnan jött, de nem, nem szereljük fel a KERS-t Spában.”