2009-től a Forma-1-es csapatok pilótánként nyolc motort használhatnak el, mielőtt a kilencedik friss erőforrás beszerelése miatt 10 helyes rajtbüntetést kapnának. A Red Bull-os Sebastian Vettel a két valenciai motorhibával már hatot elhasznált, így a maradék hat futamra összesen két büntetlen cseréje maradt, ezért a szabadedzéseken a lehető legkevesebbet terheli majd a maradék erőforrásokat, hogy minél később kelljen elszenvednie a szinte elkerülhetetlen hátrasorolást.

„Nyilván nem vagyok jó helyzetben. Két meghibásodás két napon belül a múlt hétvégén, nagyon nem jó – természetesen befolyásolja majd a munkát az idény hátralevő részében. A legkevésbé sem hiányzik a büntetés, így a kérdés az, hogy mit tehetünk. Minden lehetőséget megvizsgálunk, többek között azt is, hogy péntekenként kevesebbet vezetek, ami persze nem előnyös” – mondta a német Spában csütörtökön.

A Red Bull versenyzőjének egyelőre szerencséje van, ugyanis az első szabadedzésen esett az eső Belgiumban, így a gyakorlatilag kihagyott edzés nem jelent számára akkora hátrányt. Vettel a Német Nagydíj óta a másodikról a negyedik helyre csúszott vissza a bajnokságban, de úgy gondolja, hogy még nincs veszve minden.

„Azt hiszem, még sikerülhet. Nem adom fel! Persze 25 pont hátrány nem kevés, de gyorsan fordulhatnak a dolgok. Az is nagyon sokat segít, hogy Jenson nem teljesített egyenletesen az elmúlt versenyeken, nem szerzett sok pontot. Nem tudom, mi volt vele a gond, de nekünk jól jön. Jobb lett volna több pontot gyűjteni az elmúlt futamokon, nem sikerült, ez nem jó, de még nyitott a jövő.”