A hétvégén kiemelt fontosságú verseny következik a Ferrari számára. Hazai környezetben, Monzában kell bizonyítani a szurkolóknak. Kimi Räikkönen megnyerte a legutóbbi futamot Belgiumban, s az ottani második helyezett, Giancarlo Fisichella is náluk vezet majd, ezek jó kilátások a csapatnak, de a pálya fejtörést okozhat.

Tavaly is egy Ferrari nyert, legalábbis a motor
Räikkönen a KERS-sel nyert

Räikkönen a KERS-sel nyert

Räikkönen a KERS-sel nyert


„Belgiumban nyertünk és ugyanígy akarjuk folytatni a hátralévő futamokon, megpróbálunk a dobogón maradni. Láttam a fiúkat a pódium előtt és megértettem, milyen sokat jelent nekik a győzelem”  – mondta Kimi Räikkönen. „Monza az év egyik legfontosabb versenye, mert a rajongóink előtt versenyzünk, nagyszerű lenne boldoggá tenni őket. Fantasztikus volt hallani a finn és az olasz himnuszt ilyen hosszú idő után és igazán remek lenne megismételni ezt az év végéig még” – tette hozzá a finn.

Räikkönennek lehet még esélye, látszik, hogy a Ferrari jól fejlesztette autóját és a finn is elkapta a fonalat. Az utóbbi három futamon mindannyiszor dobogóra állt a 2007-es világbajnok és összesen 24 pontot gyűjtött, többet, mint bárki más a mezőnyben, miközben pl. az azt megelőző négy versenyen csak hetet szedett össze, úgy, hogy kettő nullás is volt.

A Tifosik mindig sikert várnak

A Tifosik mindig sikert várnak

A Tifosik mindig sikert várnak


Ugyanakkor, ahogy a finn is rávilágított az interjúban, csapata már leállt a fejlesztésekkel, míg mások (a Red Bull, a Brawn, a McLaren, Force India – a szerk.) továbbra is dolgoznak az idei autón.

A McLarent leszámítva lehet fegyvere ellenük, hiszen Räikkönen a pluszteljesítményt biztosító fékenergia-visszatápláló rendszernek köszönheti legutóbbi győzelmét is. Monzában is ott lesz az autóban a szerkezet. „Az évad leggyorsabb pályája és a KERS segíthet, ahogy Spában is. Monzában használni kell a kerékvetőket, de tavaly nem volt a legjobb ezen a téren az autónk. Idén elmaradt a szokásos teszt, így nehéz megmondani, mit tudhat az autó, hiszen a legújabb aerodinamikai elemeket nem használjuk túl rég” – mondta, majd hozzátette:

„Soha nem nyertem még, de mindig szerettem Monzában versenyezni. Számomra nincs extra nyomás a helyszín miatt, de tudom, mennyire szeretne a csapat egy jó versenyt itt.”