A szabadedzések alapján favoritnak látszó Adrian Sutil majdnem megismételte a Force Indiával a belgiumi csodát, de a mclarenes Lewis Hamilton érinthetetlen volt a monzai időmérőn. A világbajnok a kezdettől uralta a Q3-at, a német hiába taszította le az élről az utolsó körével, a McLaren pilótája végül elképesztően jó körrel visszavette a holnapi pole-t – Valencia után idén másodszor.

A Ferrari ugyan nem tűnt erősnek az edzéseken, de Kimi Räikkönen végül kitett magáért a hazai közönség előtt: a Q1-ben ő volt a leggyorsabb és az utolsó szakaszban is a harmadik lett. Mögötte honfitársa, a másik mclarenes, Heikki Kovalainen zárt.

A harmadik sor a Brawné lett, Barrichello és Button az autójukon jobban működő keményebb gumikkal próbálkozott. Elismerést érdemel a másik Force Indiával a hetedik időt megcsípő friss beugró, Vitantonio Liuzzi, akinek köszönhetően a kiscsapat története során először mindkét autójuk a Q3-ba jutott.

Hamiltoné a pole Monzában! 1
A BMW-nél lesz min gondolkodni

A BMW-nél lesz min gondolkodni

A BMW-nél lesz min gondolkodni


Fernando Alonso a KERS segítségével a 8. időre volt képes a Renault-val, míg a Red Bull párosa minden bizonnyal jobban megtankolva körözött az utolsó szakaszban, a top10 utolsó két helyét megszerezve.

Katasztrófa volt a kvalifikáció a BMW számára. A csapat az edzések alapján esélyesnek tűnt arra, hogy mindkét versenyzőjét a Q3-ba juttassa, de a középső szakaszban pár perc eltéréssel Nick Heidfeld és Robert Kubica is motorhiba miatt húzódott a pálya szélére.

Giancarlo Fisichella egyelőre nem találta a tempót a Ferrarival, az olasz kört kör után futva próbálkozott túljutni a második szakaszból, de hiába javítgatott, teljesítménye még arra sem volt elég, hogy a jó néhány körrel előbb kiszállt Kubicát megelőzze, csak a 14. lett.

Az utolsó két helyet megszerző Toro Rosso teljesítménye nem meglepő – Alguersuari még a kvalifikációt megelőző sebességváltó-csere miatti büntetést is megússza, hiszen ennél hátrébb nem lehetne sorolni -, a korábban erősebb Williams látványos erőtlensége viszont kicsit furcsa.

Fisico keményen próbálkozott

Fisico keményen próbálkozott

Fisico keményen próbálkozott


Még érdekesebb, hogy a Toyota is nagyon szenvedett az első szakaszban, Jarno Trulli épp csak átvergődött a Q2-be, ott viszont a legjobb kiesőként fejezte be az edzést.

Izgalmas lesz látni, hogy a Q3-ban mekkora üzemanyag-mennyiséggel körözött az első tízes, hogy a KERS nyújtotta előny csak kompenzálja-e majd a könnyű autó jelentette korai kiállást, vagy a McLaren és a Ferrari egyértelmű favoritnak számít-e a vasárnap délután kettőkor kezdődő versenyen.  

Olasz Nagydíj, időmérő edzés, 2009.09.12.

  • Név
  • Csapat
  • Idő
  • Kör