A szabadedzések alapján favoritnak látszó Adrian Sutil majdnem megismételte a Force Indiával a belgiumi csodát, de a mclarenes Lewis Hamilton érinthetetlen volt a monzai időmérőn. A világbajnok a kezdettől uralta a Q3-at, a német hiába taszította le az élről az utolsó körével, a McLaren pilótája végül elképesztően jó körrel visszavette a holnapi pole-t – Valencia után idén másodszor.
A Ferrari ugyan nem tűnt erősnek az edzéseken, de Kimi Räikkönen végül kitett magáért a hazai közönség előtt: a Q1-ben ő volt a leggyorsabb és az utolsó szakaszban is a harmadik lett. Mögötte honfitársa, a másik mclarenes, Heikki Kovalainen zárt.
A harmadik sor a Brawné lett, Barrichello és Button az autójukon jobban működő keményebb gumikkal próbálkozott. Elismerést érdemel a másik Force Indiával a hetedik időt megcsípő friss beugró, Vitantonio Liuzzi, akinek köszönhetően a kiscsapat története során először mindkét autójuk a Q3-ba jutott.
Fernando Alonso a KERS segítségével a 8. időre volt képes a Renault-val, míg a Red Bull párosa minden bizonnyal jobban megtankolva körözött az utolsó szakaszban, a top10 utolsó két helyét megszerezve.
Katasztrófa volt a kvalifikáció a BMW számára. A csapat az edzések alapján esélyesnek tűnt arra, hogy mindkét versenyzőjét a Q3-ba juttassa, de a középső szakaszban pár perc eltéréssel Nick Heidfeld és Robert Kubica is motorhiba miatt húzódott a pálya szélére.
Giancarlo Fisichella egyelőre nem találta a tempót a Ferrarival, az olasz kört kör után futva próbálkozott túljutni a második szakaszból, de hiába javítgatott, teljesítménye még arra sem volt elég, hogy a jó néhány körrel előbb kiszállt Kubicát megelőzze, csak a 14. lett.
Az utolsó két helyet megszerző Toro Rosso teljesítménye nem meglepő – Alguersuari még a kvalifikációt megelőző sebességváltó-csere miatti büntetést is megússza, hiszen ennél hátrébb nem lehetne sorolni -, a korábban erősebb Williams látványos erőtlensége viszont kicsit furcsa.
Még érdekesebb, hogy a Toyota is nagyon szenvedett az első szakaszban, Jarno Trulli épp csak átvergődött a Q2-be, ott viszont a legjobb kiesőként fejezte be az edzést.
Izgalmas lesz látni, hogy a Q3-ban mekkora üzemanyag-mennyiséggel körözött az első tízes, hogy a KERS nyújtotta előny csak kompenzálja-e majd a könnyű autó jelentette korai kiállást, vagy a McLaren és a Ferrari egyértelmű favoritnak számít-e a vasárnap délután kettőkor kezdődő versenyen.
Olasz Nagydíj, időmérő edzés, 2009.09.12.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1.
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:24.066
- 23
- 2.
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- 1:24.261
- 24
- 3.
- Kimi Räikkönen
- Ferrari
- 1:24.523
- 28
- 4.
- Heikki Kovalainen
- McLaren-Mercedes
- 1:24.845
- 27
- 5.
- Rubens Barrichello
- Brawn-Mercedes
- 1:25.015
- 23
- 6.
- Jenson Button
- Brawn-Mercedes
- 1:25.030
- 26
- 7.
- Vitantonio Liuzzi
- Force India-Mercedes
- 1:25.043
- 26
- 8.
- Fernando Alonso
- Renault
- 1:25.072
- 25
- 9.
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- 1:25.180
- 23
- 10.
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- 1:25.314
- 24
- 11.
- Jarno Trulli
- Toyota
- 1:23.611
- 20
- 12.
- Romain Grosjean
- Renault
- 1:23.728
- 22
- 13.
- Robert Kubica
- BMW Sauber
- 1:23.866
- 17
- 14.
- Giancarlo Fisichella
- Ferrari
- 1:23.901
- 24
- 15.
- Nick Heidfeld
- BMW Sauber
- 1:24.275
- 14
- 16.
- Timo Glock
- Toyota
- 1:24.036
- 11
- 17.
- Kazuki Nakajima
- Williams-Toyota
- 1:24.074
- 9
- 18.
- Nico Rosberg
- Williams-Toyota
- 1:24.121
- 12
- 19.
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:24.220
- 12
- 20.
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- 1:24.951
- 11