A Renault a Ferrarihoz, a McLarenhez és a BMW-hez hasonlóan a KERS-szel kezdte az idényt, de a francia csapat a bajnokság európai szakaszának kezdetekor ejtette a berendezést. A gyors monzai pályán újra beszerelik a mozgásienergia-visszanyerő rendszert.
„Három szempontot kell figyelembe venni a KERS-nél: a köridőt, a rajtnál nyújtott előnyt és az előzésnél nyújtott előnyt” – magyarázza a Renault főmérnöke, Pat Symonds. „A monzai köridőnél a KERS negyed másodpercet jelent, de az időmérőn még többet hozhat, mert akkor a mért kör elkezdése előtt és a kör megkezdése után is van lehetőség alkalmazni” – utalt a hosszú célegyenesre az angol.
„A rajtnál is jó, mert hosszú az út a rajtrácstól a kanyarig, több mint 15 métert hozhat a nem KERS-es autókkal szemben. Ami az előzést illeti, Monzában az nem könnyű, de hátrányt biztosan nem jelent majd a KERS. Ezek alapján a pálya kedvez a használatának.”
Symonds szerint Monza egyébként is fekszik majd az R29-esnek, és a csapat az idény utolsó versenyein jó eredményeket is hozhat:
„Az autónk jó lehet majd Monzában. A spáitól teljesen különböző, 10-15 százalékkal kisebb leszorítóerőt adó csomaggal érkezünk. Monza a fékezésről, az úttartásról, a sikánok bevételéről szól – bár gyors pálya, nincsenek rajta igazi gyors kanyarok. Az R29-es összességében jól megy mindenféle pályán, így ez sem lesz kivétel.”
„Ahogy tavaly, az autónk most is folyamatosan javul. Az eredmények elmaradásának számos oka van, de a csapat versenyképes, a pilóták motiváltak, az autó is egyre jobb, így azt hiszem, jól szerepelhetünk majd az utolsó öt versenyen.”