Jelentős változás lesz a 2010-es Forma-1-es idényben, hogy megszűnik az üzemanyaggal való variálás, mindenki a teljes versenytávra elegendő benzinnel vág majd neki a futamoknak. Sokan úgy vélik, ettől unalmasabb lesz a Forma-1, Paddy Lowe McLaren-főmérnök szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy megáll az élet a bokszban.

„Nagy kihívás az új szabály, minden csapatnak rengeteg energiájába fog kerülni, hogy áttervezze az autókat” – vélekedett Lowe. „A versenyek is teljesen máshogy fognak kinézni, sokan mondják, hogy kevésbé lesznek érdekesek. Én nem vagyok meggyőződve erről: számtalan olyan tényező van, amelyek azt ígérik, hogy felpörögnek az események.”

„Az autók súlya jelentősen eltérő lesz a startnál és a finis felé közeledve, ez pedig gumikérdéseket vet fel. Jelenleg azt mondja a Bridgestone, hogy abroncsai 200 kilométert bírnak, nem világos, mi történik, ha valaki többet vállal. Egy verseny körülbelül 300 kilométer, úgyhogy érdekes lesz látni, ki hogy taktikázik a gumikkal, hiszen egy csere, azaz a lágyabb és keményebb keverék kötelező használata marad a szabálykönyvben.”

„Nem lehetetlen, hogy a gumik miatt egy csere egyáltalán nem lesz elég. Nagyon is könnyen elképzelhető, hogy a nagy súlyra nem várt kopással reagálnak majd az abroncsok, több futamon is a mostaninál sokkal több kerékcsere lehet a következő idényben.”

Lowe beszélt a Ferrariról is, amelyet a wokingiak szeretnének leszorítani a konstruktőri vb harmadik helyéről, a maranellóiak már jó ideje a 2010-es autóra fordítják erőforrásaikat. A McLarennél viszont együtt halad a fejlesztés, az idei elemek egy részét a 2010-es gépen is felhasználják, a mérnököt melepte, hogy a Ferrari más úton indult el.

„Nem kizárólag 2009-re és 2010-re fejlesztünk, közösen halad a munka. A migráció vége felé közeledünk, engem személy szerint meglepett, hogy a Ferrari ilyen korán átállt 2010-re.”