A Ferrarinál tegnap elszakadt a cérna, az új csapatokat kezdettől fogva támadó maranellóiak újabb kirohanást intéztek a friss belépők és az őket eredetileg kiválasztó Nemzetközi Automobil Szövetség, pontosabban a volt elnök, Max Mosley ellen. Tántorgó Lotus és Virgin, eltűntnek nyilvánított USF1, szerb keselyűk – van itt minden. Vigyázat, a képernyőről csöpögni fog a vitriol!
Az utolsó, barcelonai teszt beharangozásával indító írásban a Ferrari megjegyzi, hogy a csapatok többsége már jó ideje komolyan készül a sport 60. születésnapját jelentő idényre, de vannak, akikre ez nem igaz. A szöveget innen már csak néhány kiegészítéssel megtoldva idézzük, mert minden képe és fordulata aranyat ér…
„A 13 nevezett vagy neveztetett csapat közül eddig csak 11 jelent meg a pályán, néhányan késésben, csak néhány száz kilométert teljesítve, mások többet, de jóval lassabban” – utalt a Virginre és a Lotusra a szöveg. „Ami a 12. csapatot, a Campost illeti, a fülünkbe jutott pletykák szerint egy gazdag fehér lovag (Bernie Ecclestone – BG) az utolsó pillanatban megmentette őket. A lovag a nagylelkűségéért cserébe azonban lehet, hogy a hűségüket kéri majd. Nehéz elképzelni, hogy a Dallara által épített autók ott lesznek Barcelonában (a teszten – BG), sokkal inkább csak Bahreinben térhet vissza a Forma-1-be a Senna név.”
„A 13. csapat, a USF1 elbújt az észak-karolinai Charlotte-ban, szégyent hozva az argentin Lopezre, aki végre – igaz, a pletykák szerint az (argentin – BG) elnökasszony segítségével – utat talált a Forma-1-be, de most újra a nulláról indulhat. Elképesztő, de ennek ellenére még mindig van képük azt állítani, hogy minden rendben van a csillagos-sávos ég alatt.”
„Aztán itt vannak még a szerb keselyűk is. (a Stefan GP – BG) Először szélmalomharcba kezdtek az FIA-val, majd a Toyota halálos ágyáról szedegették fel a maradványokat. Néhány emberüket még mindig a korábbi botrányok aromája lengi körül (Mike Coughlan, a 2007-es kémbotrány mclarenes főszereplője – BG), és valószínűleg a már említett csillogó páncélú lovag támogatásával várnak a lehetőségre, hogy beugorjanak egy kidőlő helyére.”
„Íme a korábbi FIA-elnök (Max Mosley – BG) keresztesháborújának hagyatéka. A cél a kis csapatok besegítése volt, az eredmény pedig: két csapat eltántorog a szezonnyitóra, a harmadikat egy láthatatlan kéz löki a porondra – és ez nem Adam Smith keze (18. századi skót filozófus, közgazdász, aki a piac önszabályozó mechanizmusára használta a kifejezést) -, és a negyedik, akit már jelenteni kellene az eltűnt személyek osztályán. Közben elvesztettünk két gyártót, a BMW-t és a Toyotát, a Renault-ból pedig a néven kívül nem sok maradt. Biztosan megérte?”