Ma délelőtt megindult az utolsó 2010-es téli teszt Barcelonában. A pályán megjelent 11 csapathoz kegyes volt az időjárás, az ígért záporra csak egy délutáni borús időszak emlékeztetett, az aszfalt végig száraz maradt. A jó idő 15 ezer nézőt is kicsalt a helyszínre.

A nap leggyorsabbja Mark Webber volt, a Red Bull megvillantotta az oroszlánkörmeit. Az ausztrál pilóta kis híján egy másodperccel volt gyorsabb a legközelebbi riválisánál, és a csúcsidőn kívül 8 másik köre is elég lett volna az elsőséghez. A Red Bull délután az üres tankos kvalifikációs gyakorlás helyett hosszabb etapra tért át, Webber autója azonban 26 kör után leállt a pályán.

A Red Bull mögött a késő délután szintén időmérős szimulációt végző williamses újonc, Nico Hülkenberg végzett, bő egytizeddel megelőzve elődjét és névrokonát, a mercedeses Nico Rosberget. Ahogy Webbernél, Rosbergnél is előfordult ma egy leállás.

„Elég sokat végeztünk ma, sok beállítást próbáltunk ki, sokat megtudtunk arról, hogyan befolyásolják az autót, és hogyan viselkedik hosszú etapon. Pillanatnyilag azonban nem igazán dolgozhatunk a beállítások finomhangolásán, mert az autó még változni fog Bahreinig” – mondta Rosberg a nap végén.

Az utolsó felkészülési hét
Ideális idő volt

Ideális idő volt

Ideális idő volt


A két német mögött fél másodperces szakadék következik az időkben, a negyedik ma Pedro de la Rosa volt a Sauberrel. „Ma a Bahreini Nagydíjra készülve a mechanikai beállításokon és a leszorítóerőn dolgoztunk. Egyelőre nem vagyunk megelégedve az autó egyensúlyával, de sikerült sok értékes adatot gyűjtenünk, amelyek segítenek a fejlődésben” – nyilatkozta a Sauber leköszönő technikai főnöke, Willy Rampf.

De la Rosát a mclarenes Button és a Force Indiá-s Vitantonio Liuzzi követte az idők tekintetében, a Ferrari így csak a hetedik legjobb eredménnyel zárt. Alonso délelőtt mindössze 22 kört teljesített, egy elektronikai hiba miatt az F10-es több mint két órát állt a garázsban. Az olasz csapat érdekes újítást is hozott, a kerékre felkerült az új, szupergyors cserét lehetővé tevő kúpanya, amelyhez két gyűrű alakú kerékborító elem társult. Ugyancsak megjelent a Ferrarin a cápauszony sauberes változata

Az első kereket tessék figyelni!

Az első kereket tessék figyelni!

Az első kereket tessék figyelni!


A ferraris spanyol ma csak 74 kört futott és ugyanolyan idő és táv sikerült az ő követő Vitalij Petrovnak is, a Renault orosz pilótáját délután érte utol egy hidraulikai meghibásodás. Kijutott a bajból a Virginnek is: Lucas di Grassi már az ebédszünet előtt a gumifalnak vágta a VR-01-est, amelynek olyan mértékben sérült a hátsó része, hogy a nap folyamán esély sem volt a megjavításra.

A nap leglassabbja a lotusos Faiuz Fauzy lett – a maláj tartalékos ma először tesztelhette egész nap száraz körülmények között az autót.

Teszt, Barcelona, 2010.02.25.

 #  Pilóta  Csapat (autó)
 Idő  Kör
 1.  Webber  Red Bull-Renault (RB6)  1:21.487  109
 2.  Hülkenberg  Williams-Cosworth (FW32)  1:22.407    81
 3.  Rosberg  Mercedes GP (W01)  1:22.514  107
 4.  de la Rosa  BMW Sauber-Ferrari (C29)  1:23.144    73
 5.  Button  McLaren-Mercedes (MP4-25)  1:23.452  100
 6.  Liuzzi  Force India-Mercedes (VJM03)  1:24.064    64
 7.  Alonso  Ferrari (F10)  1:24.170    74
 8.  Petrov  Renault (R30)  1:24.173    73
 9.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari (STR5)  1:24.869  111
 10.  di Grassi  Virgin-Cosworth (VR-01)  1:27.057    31
 11.  Fauzy  Lotus-Cosworth (T127)  1:28.002    76