A Felipe Massa és Fernando Alonso autóján látható vonalkód szakemberek szerint egy cigarettásdobozt idéz, amely a hatályos uniós jogszabályok megszegését jelenti. „A vonalazás egyértelműen egy marlborós doboz alsó felére emlékeztet” – nyilatkozta John Britton, a brit belgyógyász szövetség egyik tagja, egyben a dohánytermékekkel foglalkozó munkacsoport vezetője.
„Meglepődtem, amikor megláttam, ezzel egyértelműen túl messzire mentek. Nagyon is bújtatott reklámnak tűnik.” Gerard Hastings, a dohányfelügyeleti központ igazgatója szerint is reklámról van szó. „Úgy gondolom, hogy ez hirdetés. Miért éppen egy vonalkód? Mi a magyarázatuk?”
Válasz egyébként van. „A vonalkód része autónk formai és stíluselemeinek” – mondta a Ferrari egyik szóvivője. „Nem bújtatott reklám.” Frank Dobson, korábbi brit egészségügyi miniszter szerint a dohánygyártóktól nem is lehet mást várni, az elmúlt években kitapasztalták, hogy milyen módszerekkel tudják megkerülni a tilalmat.
Számítások szerint a Philip Morris révén egymilliárd dolláros bevételhez jutott a Ferrari az elmúlt tíz évben, a Ferrari szerint ez az összeg „jóval kisebb”. A dohánygyártó a brit aggodalmakra válaszul közölte, hogy a silverstone-i futamon egyetlen autón, ruházati kelléken és egyéb felszerelésen sem lesz tiltott dohányreklám, „az összes többi versenyen alkalmazott gyakorlathoz hasonlóan”.