Kémbotránynak tűnhet, de valószínűleg egészen másról szól a Force India és a Lotus bírósági összecsapása. Az indiai alakulat beperelte az újoncot, azt állítva, hogy 2010-es autója nem saját munka, hanem a Force India szélcsatornás modelljének másolata.
Az Egyesült Királyságban már elkezdődött az eljárás, az ügynek az Aerolab/Fondtech is szereplője. Ez a cég biztosított szélcsatornát a Lotus számára, szerepe pedig azért érdekes, mert korábban a Force India partnere volt. A Force India tavaly, az előszezon elején felfigyelt a hasonlóságra, már akkor belengette a kémbotrányt, de csak most terelte jogi útra az ügyet.
Sok értelme nincs a pereskedésnek, hiszen a vak is láthatja, hogy a Lotus nem a Force India másolata: míg az újonc másodpercekkel le van maradva a mezőnytől, a Force India rendszeres pontszerzőnek számít. Valószínűleg nem is a kémkedésről szól a történet, hanem a pénzről és néhány személyes ellentétről.
Tavaly az Aerolab perelte be a Force Indiát, mert álláspontja szerint a csapat súlyosan megszegte szerződésüket, de igazából csak a kémsztori kipattintására reagált. Erre az akcióra lehet válasz a Force India támadása, Vijay Mallya csapatfőnök egyébként sincs jóban az aerodinamikai céget vezető Jean-Claude Migeot-val.
Ettől még a Lotust nem kellett volna belekeverni a történetbe, Mallya azonban az újonc technikai igazgatójával, a korábban a Force Indiánál is megfordult Mike Gascoyne-nal sincs jóban. Pletykák szerint Gascoyne úgy érzi, a Force India még tartozik neki egy bizonyos összeggel, Mallya viszont természetesen másképp gondolja.
A Lotus is rámutatott, hogy a maga részéről úgy tekinti, hogy csak belekeveredett ebbe az ügybe, mely alapvetően a Force India és az Aerolab/Fondtech közötti nézeteltérésre vezethető vissza. „A Lotus Racinget társvádlottként hallgatták meg az eljárásban, amely alapvetően a Force India és az Aerolab/Fondtech között zajlik” – mondta a Lotus szóvivője.