Ha a szingapúri utcai versenyhelyszín arculatát, jellegét nézzük, elég egyértelműnek tűnik, hogy melyik csapat a favorit: az 5073 méteres Marina Bay pálya kevés egyenesével, de annál több féktávjával és kanyarjával a Red Bull területe, a másutt kiválóan muzsikáló erős Mercedes-motor és a McLaren által tökéletesre csiszolt F-csatorna nem sokat ér.
Kérdés persze, hogy mit hoz a valóság, hiszen annak ellenére, hogy a Red Bull a hasonló jellegű Hungaroringen túlzás nélkül megalázta az egész mezőnyt, azóta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sokat szigorított az aerodinamikai elemek műszaki ellenőrzésén, így a gyanú szerint jelentős előnyt adó hajlékony első szárny már egyáltalán nem biztos, hogy ugyanaz a csodafegyver, mint július utolsó hétvégéjén volt.
Természetesen a fejlesztésekkel sem álltak le a bajnoki címért harcban álló csapatok, a Red Bullt kergető McLaren és Ferrari is új első szárnnyal és padlólemezzel érkezik, a wokingiak bíznak benne, hogy már a nagy leszorítóerőt kívánó helyszíneken is jól megy majd az autó, míg a ferrarisok szerint mostanra sikerült univerzális, bárhol helytálló járgánnyá csiszolniuk az F10-est.
Bár Szingapúr nem épp megterhelő ebből a szempontból, érdemes felidézni, hogy a hétvégi versenyen a motorokat tekintve is a Red Bull látszik a favoritnak egyelőre. Míg a ferrarisok már elérték a szabadon használható nyolcas határt, így valamennyire mindenképp kímélniük kell az erőforrásokat és a mclarenesek is az utolsó előtti motorjaiknál tartanak, az éllovas Webber még csak a 6. darabnál jár, azaz nyomhatja nyugodtan.
Persze nemcsak műszaki szempontok érvényesülnek majd: az F1 első éjszakai, villanyfényes versenye már nem számít akkora újdonságnak, mint bemutatkozásakor, de a mesterséges megvilágítás, az eső és a falakkal körbezárt pálya kombinációja mindenki számára komoly meglepetéseket tartogathat. A hétvégére sok-sok esőt jósolnak a meteorológusok, elsősorban a pénteki és szombati szabadedzéseket, de az időmérőt és a futamot is megzavarhatja a csapadék.
Egy kör a bajnoki éllovassal a Red Bull szimulátorán
Mivel utcai pályáról van szó, eső nélkül is érdemes balesetekkel, biztonsági autós szakaszokkal számolni, így aki ügyesen alakítja a versenystratégiát – persze nem a Renault módjára magát a versenyt -, az óriásit nyerhet, míg a későn reagálók vagy biztonsági játékot játszók pórul járhatnak.
Az egyébként is lassú pályán a safety car szinte biztos és az eső valószínű szereplése kimondottan elnyújthatja a futamot, cseppet sem elképzelhetetlen, hogy a mezőny előbb éri el a kétórás időhatárt, mint teljesítené a 61 körös, azaz 309 km-es távot. Az idény legrövidebb futama után a leghosszabb következhet.
A hétvégén Szingapúrban tér vissza a versenyzéshez Nick Heidfeld, aki Pedro de la Rosát váltja a Saubernél, míg a pálya és a villanyfényes versenyzés hét pilóta, köztük Michael Schumacher számára jelent majd vadonatúj tapasztalatot.
Bár távol-keleti helyszínről van szó, ezúttal számunkra kényelmes időben: a szombati időmérő délután négykor, a vasárnapi futam pedig a megszokott időpontban, délután kettőkor kezdődik majd.