Külső segítség kell
Külső segítség kell
Fotó megosztása:
Ők jól állnak
Ők jól állnak
Fotó megosztása:
Közös érdek a biztonság
Közös érdek a biztonság
Fotó megosztása:
Kesztyűs kézzel bánnak a KERS-szel
Kesztyűs kézzel bánnak a KERS-szel
Fotó megosztása:
Az autó orrával is próbálkoztak
Az autó orrával is próbálkoztak
Fotó megosztása:
Nem hiába dolgoztak rajta annyit
Nem hiába dolgoztak rajta annyit
Fotó megosztása:
A kicsiktől a nagyokig mindenki a kilókat számolja
A kicsiktől a nagyokig mindenki a kilókat számolja
Fotó megosztása:
Kubica és társai hátrányban
Kubica és társai hátrányban
Fotó megosztása:
Alonso csak Glockot tudta bosszantani a KERS-szel
Alonso csak Glockot tudta bosszantani a KERS-szel
Fotó megosztása:
Hamilton jobban kihasználta a pluszerőt
Hamilton jobban kihasználta a pluszerőt
Fotó megosztása:
Még mérlegelnek
Még mérlegelnek
Fotó megosztása:
Webber temeti a hibridrendszert
Webber temeti a hibridrendszert
Fotó megosztása:
A Renault-nak és a Ferrarinak sem jött be
A Renault-nak és a Ferrarinak sem jött be
Fotó megosztása:
Senki sem rajong érte
Senki sem rajong érte
Fotó megosztása:
Nem hiába dolgoztak rajta annyit
A Forma-1-ben idén mutatkozik be a sokat vitatott mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS. Az új technológia – amelyet súlyos tízmilliókért fejlesztgettek a csapatok az elmúlt évben – használata idén még csak opcionális, de jövőre már kötelező lesz.
A több szakértő és csapat által is feleslegesnek ér értelmetlennek tartott újítás pályafutása még el sem kezdődött, de máris leáldozóban van: a csapatok szervezete, a FOTA tegnap nyilvánosságra hozott terve szerint ugyanis 2010-től egységesítenék az alkatrészt, amelyet így minden csapat egy pályázaton kiválasztott közös beszállítótól kapna meg évi 1-2 millió eurós összegért.
Bár a FOTA-n belül korábban még a KERS bevezetésének megakadályozására is voltak próbálkozások, a fejlesztéssel jól haladó egykori Honda és a BMW Sauber ezeket megvétózta, a német Auto Motor und Sport pedig már egyenesen arról ír, hogy a német gyártó lehet a legesélyesebb arra, hogy az egységesített alkatrész szállítója legyen.
Nem ez lenne az első eset, hogy az egyik résztvevő technológiája kerül az összes csapat autójába: 2008-ra a McLaren elektronikai vezérlőrendszere (ECU) vált egységessé.