2010-ben több új szabály is debütál a Forma-1-ben, versenyek közben nem lehet például tankolni. Változnak a gumikra vonatkozó előírások is, előre vékonyabb abroncsok kerülnek, hogy kisebb legyen az első tengelyre jutó tapadás. „2010-ben vékonyabb első gumikat kell gyártanunk” – nyilatkozta Hamasima Hirohide, a következő idény után távozó Bridgestone motorsport-igazgatója.

„Ez segíteni fog abban, hogy jobb legyen az egyensúly az autók első és hátsó tapadása között. Amikor visszatértünk a slick gumikra, nem változtattak a bordázott abroncsok méretein, ez pedig azt eredményezte, hogy előre jóval nagyobb tapadás jutott. A szabályváltoztatás ezen hivatott segíteni.”

Hamasima szerint nem jelent túl nagy gondot, hogy jövőre tilos lesz tankolni, így nagyobb súlyt kell cipelniük az autóknak. „Körülbelül 100 kilóval nehezebbek lesznek az autók a rajtnál, vagyis a gumiknak erősebbeknek kell lenniük. Ugyanakkor százkilós pluszsúly akár 2000 kilónyi leszorítóerőt képes generálni, így nem látok okot arra, hogy komolyan módosítsuk gyártástechnológiánkat, illetve keverékeinket.”

„A tankolási tilalom pluszizgalmat generál, vélhetően finomodnak majd a versenystratégiák. Törekedniük kell a pilótáknak arra, hogy óvatosabban bánjanak a gumikkal, különösen a rajt után lesz ez lényeges, amikor az abroncsok még hidegek és az autó is nehéz.”

Hamasima üdvözli a koreai pályát, amely bekerült az előzetes versenynaptárba, úgy véli, mindig érdekes új helyszínen szerepelni. „19 futam lesz jövőre, ez azt jelenti, hogy bőven lesz dolgunk!” – jegyezte meg a szakember.