A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Semmibe vették őket, visszavágnak

Semmibe vették őket, visszavágnak

A Forma-1-es csapatok szervezete, a FOTA ma közleményben utasította el az FIA kedden bevezetett szabálymódosítását, amely alapján a 2009-es idénytől az egyéni bajnoki címet a legtöbb futamgyőzelmet arató pilóta nyeri.

A csapatok szerint az FIA módosítása egyszerűen érvénytelen, mert túl későn hozta meg azt. A FOTA néhány héttel ezelőtt előállt már saját módosító javaslatával, amelyet közösen dolgoztak ki, és amely alapján idéntől a versenyek első három helyezettje az eddigi 10-8-6 pontos jutalom helyett 12, 9 és 7 pontban részesült volna. Mivel ezt az FIA elutasította, nem lett volna joga más szabályt bevezetni – állítja a FOTA.

„Az FIA Motorsport Világtanácsának a bajnokságot illető március 17-i döntését követően a csapatok összeültek, és egyhangúlag úgy látták, hogy a módosítás érvényessége kétséges. A FOTA egy globális közvélemény-kutatás alapján nyújtotta be a saját javaslatát, és a csapatok meg vannak győződve arról, hogy ezt figyelembe kellene venni. Mivel a csapatok tervezetét az FIA elutasította, más módosítás sem léphet életbe” – áll a közleményben.

A FOTA arra alapozza az álláspontját, hogy a Forma-1-es sportszabályzat szerint az aktuális bajnokságot megelőző november 30-ig nyilvánosságra kell hozni az új szabályokat, amelyek január 1-től léphetnek életbe. Ha ennél rövidebb határidővel akarnak új szabályokat hozni, arra csak akkor van lehetőség, ha a bajnokságba nevezett összes résztvevő azokkal egyhangúlag egyetért. Mivel ebben az esetben épp az ellenkezőjéről van szó, így elvileg az FIA módosítása érvénytelen.

A FOTA közleményében hozzáteszi, hogy a csapatok készen állnak arra, hogy 2010-re az FIA-val együttműködve változtassanak a bajnokság szabályain.

Az FIA hamarosan reagált is a csapatok közleményére, a szervezet szóvivője azt állította, hogy a Motorsport Világtanács azért döntött a módosítás mellett, mert a tagok meg voltak győződve róla, hogy a FOTA is támogatja a győztes mindet visz-megoldást. Az F1 felügyelőszervezete hajlandó visszavonni az új szabályt:

„Ha a Forma-1-es csapatok bármilyen okból nem fogadják el az új rendszert, a bevezetés 2010-re halasztható” – közölte az FIA.