A Monacói Nagydíj óta csak a McLaren és a Ferrari használta a KERS-t, a csapatok szervezete, a FOTA pedig megegyezett róla, hogy a jövő évre ejtik az újítást – a McLaren magyarországi, első KERS-es győzelme azonban egy kicsit változtatott a helyzeten. A mercedeses Norbert Haug már a hét elején arról beszélt, hogy újra kellene értékelni az eszközt, bár azt is hozzátette, hogy nem fognak a FOTA akaratával szembe menni.
Míg a McLaren FOTA-tagként természetesen tartja magát a megállapodáshoz, a nevezés körül kialakult politikai viharban a szervezetből kizárt Williams lehet, hogy nem lesz ilyen udvarias. A csapat egyedi lendkerekes megoldást fejlesztett, és bár idén nem vetették be az eszközt, jövőre előállhatnak vele.
„Mi nem vagyunk FOTA-tagok, ezért elvileg nem is köt minket a döntésük” – mondta a grove-i csapat szóvivője.
„Ezzel együtt természetesen szorosan együtt dolgozunk a csapatokkal, hogy a lehető legjobb szabályokat dolgozzuk ki a Forma-1 számára, de azt is meg kell említenem, hogy mások, például a Mercedes is újraértékelné a KERS-es álláspontját” – tette hozzá.
A BMW-s Mario Theissen is utalt arra nemrég, hogy a FOTA esetleg átértékelné a KERS jövőjét, és megfontolná a dolgot 2011-re, de a német gyártó addigra már messze lesz a Forma-1-től, hiszen tegnap bejelentette, hogy a 2009-es idény végén távozik a sportból.