A Force India és közvetlen elődjei, a Midland (206) és a Spyker (2007) évekig csak szenvedtek az F1-es mezőny sereghajtójának nem túl kellemes szerepét játszva, idén viszont magára talált a kiscsapat. A tulajdonos-csapatfőnök, Vijay Mallya elégedett, de egy kis üröm is vegyül az örömbe.
„Az év elején a pontszerzés volt a cél, és persze azt is szerettem volna, ha megmutatjuk, minden téren sikerült fejlődnünk. Tanultunk a tavalyi év hibáiból, hatékonyabbá tettük a munkánkat, és így sikerült is a pontszerzés, büszkék lehetünk! Az idei év felülmúlta az elvárásainkat, dobogóra léptünk, pole-t és leggyorsabb kört is szereztünk” – magyarázta az indiai milliárdos.
„Ezzel együtt voltak elszalasztott lehetőségeink is Interlagosban, Suzukában és Monzában. Ez egyik kicsit csökkenti az elégedettséget, de ugyanakkor optimizmusra ad okot – ha jövőre is így tudunk teljesíteni és ki is használjuk a lehetőségeket, akkor erős középcsapat lehetünk” – tette hozzá.
A hétvégi szezonzárón viszonylag jó teljesítményt vár Mallya, elvileg még a Renault is megfogható, de a fő cél a csapat számára a konstruktőri 9. hely megtartása lesz.
„Brazíliában nem váltottuk pontokra a lehetőséget, Adrian (Sutil) jó helyzetben volt, de nem jött össze. Abu-Dzabi aerodinamikailag hasonló Brazíliához és Valenciához, így nem rosszak a kilátásaink a versenyre. Elvileg még előrébb is léphetünk a bajnokságban, a Renault 13 ponttal van előttünk, de igen nehéz lenne, inkább a mostani pozíciót kell megszilárdítani. A Toro Rosso elég erős volt az elmúlt futamokon, presztízskérdés, hogy magunk mögött tartsuk őket! A kilencedik hely mutatja a fejlődésünket tavalyhoz képest, meg kell őriznünk!”
Mallya egyébként nagyon örül az új versenyhelyszínnek, és általában is az a véleménye, hogy a Forma-1-nek nagyon fontos a terjeszkedés és az egyre modernebb pályák feltűnése. A Force India-főnök külön kiemelte, hogy Abu-Dzabiban jelentős számú indiai él, ezért főképp különleges lesz számukra a futam.