Az Ausztrál Nagydíj időmérő edzését követő műszaki vizsgálaton megbuktak a Toyota autói az FIA ellenőrei előtt. Az autók hátsó szárnyainak felülete a szabályok szerint „semmilyen mértékben” nem mozoghat, „az autó hajtott részéhez képest nem mozdulhat el”, míg a TF1.09-es hátsó légterelője mozgott a vizsgálatnál.

A versenybírók az autók vizsgálata és a Toyota képviselőjének meghallgatása után úgy döntöttek, hogy a 9-es és 10-es rajtszámú autót és pilótát – Jarno Trullit és Timo Glockot – utólag kizárják az időmérőből.  

Túl hajlékony a felső légterelő
Túl hajlékony a felső légterelő

Túl hajlékony a felső légterelő

Túl hajlékony a felső légterelő


Az eredetileg 6. és 8. helyezett toyotások holnap így a 19. és 20. rajtkockából indulnak, míg a korábban a sebességváltó cseréje miatt öt helyes büntetéssel sújtott Lewis Hamilton – és a nyolcadik helytől lefelé mindenki más is – előrelép két helyet. Felipe Massa a hatodik, míg Kimi Räikkönen a hetedik helyről kezd vasárnap.

A csapat a büntetést elfogadta, a kifogásolt alkatrészeket holnapra lecseréli, és jelezte, hogy a jövőben szigorítani fogják a belső ellenőrzésüket.

A hátsó szárnyak hajlékonyságának ellenőrzésén két éve, a Kanadai Nagydíjra szigorított az FIA, miután a Spanyol Nagydíjon a Red Bull hátsó légterelője a tévéfelvételek bizonysága szerint szabad szemmel láthatóan is mozgott.