A szakítás oka a KERS lehet, ugyanis a Williams el van szánva rá, hogy a FOTA-csapatok szándékával szemben 2010-ben a mozgásienergia-visszanyerő rendszerrel felszerelve indítsa az autóit, ezért a technikai munkacsoport múlt heti ülésén is megvétózta a KERS 2010-es szabályokból való kivételét.
A grove-i csapat a külön erre alapított leányvállalata egyedi, lendkerekes technológiát fejlesztett, amelynek gyümölcseit szeretné is élvezni, a Toyota viszont eleve a KERS bevezetése ellen volt, így a motorjuk sem alkalmas a berendezéssel való összepárosításra.
Mivel a Williams az F1-es riválisokkal szemben tavasszal egyértelműen az FIA pártjára állt, így könnyen elképzelhető, hogy a felügyelőszervezet által preferált Cosworth-erőforrásra vált – a kapcsolatnak egyébként is van múltja, 2006-ban is a patinás gyártó motorjait használta a csapat.