Lewis Hamilton hungaroringi győzelme és úgy általában a KERS-es autók javuló formája újra megnövelte az érdeklődést az idény elején még inkább hátrányosnak mint hasznosnak tűnő berendezés iránt.
Az évet a McLaren, a Ferrari, a BMW és a Renault kezdte KERS-szel, de az utóbbi két csapat az európai szakasz kezdetére ejtette a rendszert. A Ferrari és a McLaren kitartott, a mozgásienergia-visszanyerő rendszer náluk kezd beérni, így több csapat is újragondolja az alkalmazást. A Williams elszánta magát a jövő évi bevetésre, a Red Bull fontolgatja, hogy esetleg még idén beszerelik, és a Renault is újra elővenné.
A francia csapat a gyors monzai pályán próbálkozna újra a KERS-szel.
„Spában még nem tervezzük, de mérlegeljük Monzát, mert úgy gondoljuk, hogy ott valódi előnyt jelenthet” – árulta el a csapat technikai igazgatója, Bob Bell.