Míg eddig úgy tűnt, hogy a tavaly kiszállt Toyota autóját megvásárolt szerb Stefan GP valamelyik küszködő új csapat, a Campos vagy a USF1 kidőlésére várt, most az alapító, Zoran Stefanovic bejelentette, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA) egy 14. indulási engedélyért lobbizik.
A korábbi tízről a 2010-es idényre 13 csapatosra bővítette az FIA a Forma-1-es világbajnokság mezőnyét. A BMW kiszállása miatt nevezés nélkül maradt Sauber kapcsán felmerült az esetleges 14. hely megnyitása is, de a svájci csapat számára végül az élet elrendezte a kérdést, az F1-ből szintén távozott Toyota helyére léphettek be.
A 14 csapatos mezőnynek nincs sok rajongója a mostani résztvevők között, és az FIA-elnök, Jean Todt is „megüzente” nemrég a Stefan GP-nek, hogy ne számítsanak azonnali beugrásra, de a szerb projekt vezetője, Zoran Stefanovic nem adta még fel.
„Úgy gondoljuk, ez lenne a legjobb megoldás a problémára. Tisztában vagyunk vele, hogy az indulási jogot az FIA adja ki, ezért nem is számítunk azonnali nevezésre” – hangsúlyozta Stefanovic a brit Sunnak.
A szerb üzletember azt is elmondta, hogy bár a felszerelésük egy részét már elküldték Bahreinbe és Malajziába, a csapattagok és az autók csak akkor utaznak, ha meglesz a nevezés.
A többi csapat valószínű ellenállása mellett azonban a Stefan GP esélyeit az sem javítja, hogy tavaly nyáron az EU-nál bepanaszolta az FIA-t, amiért a szervezet a Cosworth motorjait használó csapatok nevezéseit részesítette előnyben, ahogy az sem a legjobb ajánlólevél, hogy náluk dolgozik a 2007-es kémbotrány mclarenes főszereplője, Mike Coughlan.