Nő a feszültség a csapatok közös szervezetén, a FOTA-n belül, két vezető figura, Flavio Briatore és Ross Brawn a sajtóban üzenget egymásnak.

A Brawn, a Williams és a Toyota a többiek által szabálytalannak tartott diffúzora egyre jobban próbára teszi az eddigi, korábban sosem látott egységet. A szervezet elnöke, az FIA-nál panaszt tevő Ferrari vezére, Luca di Montezemolo, az alelnök az egyik feljelentett csapat, a Toyota főnöke, John Howett, a renault-s Briatore a gazdasági munkacsoportot vezeti, míg Ross Brawn a műszaki „részleg” felelőse.

„Nem tetszik a FOTA műszaki vezetőjének viselkedése, azonnal szólnia kellett volna erről a dologról. Brawnnak egyenesnek kellett volna lennie, három hónappal ezelőtt elénk kellett volna állnia, hogy elmondja, többféle értelmezése is lehetséges a diffúzort érintő szabálynak. Amikor az FIA-hoz vagy Bernie Ecclestone-hoz megyek, én is a FOTA nevében és nem a Renault-éban lépek fel” – mondta Flavio Briatore.

Baj lehet az egyedi ötletből
Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot

Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot

Brawn nem bontotta ki a teljes igazságot


A Renault-főnök arra utalt, hogy Brawn korábban egyeztetett a kérdéses tervezési kérdésről az FIA-val, ahol rá is bólintottak az egyedi megoldásra. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy az FIA tisztviselői a Red Bull hasonló megkeresésére állítólag ellenkezően reagáltak, ezért ők nem is foglalkoztak tovább ezzel a fejlesztési iránnyal.

Az F1 ura, aki a csapatok elmúlt hónapokban képviselt egysége miatt kezdett szorult helyzetbe kerülni, most igyekszik szítani a viszályt, és azt sugallja, hogy Ross Brawn egyszerűen átejtette a riválisokat.

„Felvetnék valamit: Ross Brawn viszi a műszaki bizottságot, valószínűleg a többiek előtt tudja már, hogy mi fog történni, vagy legalábbis olyan pozícióban van, hogy irányíthassa a dolgokat. Elég nagy érdekellentét van itt” – nyilatkozta Bernie a múlt héten.

A csapatok vezetői egyelőre még bíznak benne, hogy méltó módon is meg lehet oldani az ügyet, és hogy a vita nem lesz hatással a FOTA munkájára.

„Világos különbség van a Forma-1 jövőjéért tett közös erőfeszítéseink és a versenyen alapuló napi működésünk között, és a diffúzorügy csak másodlagos” – mondta a BMW-vezér, Mario Theissen Melbourne-ben.

„Nem hiszem, hogy ennek bármi köze is lenne a FOTA-hoz. A szervezetben az F1 jövőjét érintő, hosszú távú stratégiai kérdések vannak terítéken. A versenyzés pedig versenyzés, és tökéletesen érthető, ha egy csapat panaszt tesz, ha úgy látja, hogy van erre alapja” – nyilatkozta a FOTA-alelnök toyotás, Howett.