Az F1-eseket is megérintette a katasztrófa
Jó az öreg a háznál
Helyi idő szerint este fél hét körül ér véget a verseny
Hiába jubilál, Brabham sem kellett
19 fotó

A BMW-nél Heidfeld lesz a kísérleti nyúl

A BMW-nél Heidfeld lesz a kísérleti nyúl

A Renault, a McLaren és a Ferrari mellett a BMW Sauber is alkalmazza majd az Ausztrál Nagydíjon a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, a KERS-t. A csapat úgy döntött, hogy a több mint 20 kilós berendezést csak a kisebb termetű Nick Heidfeld autójába szerelik be.

“A KERS-szel felszerelt autó sebességbeli előnye nyilvánvaló, de hátrányai is vannak azért. A tömegközéppont egy kicsit magasabbra kerül, romlik a súlyeloszlás, és a műszaki hiba esélye is nagyobb, főleg így a szezon elején. Nehéz feladat a fékezéseknél jól működtetni, a beállítások szempontjából pedig még elég ismeretlen terület” – magyarázta a hétvégén a kísérleti nyúl szerepét kapó német pilóta, hozzátéve, hogy épp a felsorolt hátrányok miatt nem került KERS Kubica autójába.

Heidfeld szerint a KERS a melbourne-i pályán nem is jelent majd igazi előnyt:

“Más pályákon többet hozhat majd. Monzában például vagy épp Malajziában inkább, mint itt. A rajtnál előnyt jelenthet, bár itt elég kicsi a távolság az első kanyarig. Reméljük, hogy a futam közbeni csatáknál is segít majd, de ezt is csak később tudjuk meg.”