2009-ben az európai nézők kényelme érdekében az Ausztrál és a Maláj Nagydíj kezdési időpontját is helyi idő szerint délután ötre tolták. Melbourne-ben a futam végére egyre erősödő alkony a pilóták bevallása szerint jelentősen rontotta a látási viszonyokat, a hétvégén Sepangban pedig földrajzi és időjárási okokból még rosszabb lehet a helyzet.

„Ausztráliában komoly probléma volt a dolog. A látási viszonyok a verseny végére elég rosszak voltak, főképp a pálya utolsó szektorában. Elég veszélyes, sőt, nagyon veszélyes volt. Itt, Sepangban a futam későbbre halasztásával nő az eső valószínűsége is. Ha borult, esős az idő, nagyon sötét lesz. Ha pedig derült lesz az ég, az alacsonyan járó Nap jelent majd gondot, ugyanúgy, mint Ausztráliában” – magyarázta a BMW-s Robert Kubica.

Eső és sötétedés - garantált a baj
Szinte garantált a felhőszakadás a versenyen

Szinte garantált a felhőszakadás a versenyen

Szinte garantált a felhőszakadás a versenyen


A lengyel azt is elmondta, hogy a pilóták már 2008-ban is panaszkodtak, de a véleményüket figyelmen kívül hagyták, és még későbbre került a futam: „A versenyzők már tavaly is szóltak, amikor Ausztráliában fél négykor kezdődött a futam. Számolnunk kell a veszéllyel, nem szabad erről megfeledkezni!”

A BMW Saubernél a két versenyző közül Melbourne-ben csak Nick Heidfeld használta az idei újítást, a KERS-t, amely nem is nagyon nyújtott számára előnyt, de a sepangi pályán talán hasznosabb lesz a rendszer. Kubica azonban egyelőre még nem tudja, hogy bekerül-e az autójába a berendezés a hétvégén.

„A hosszabb egyeneseken nagyobb előnyt jelent a KERS, de még nem döntöttem. Lehet, hogy használom, lehet, hogy nem fogom. Ha nem használom, akkor okkal teszem így” – utalt a lengyel a KERS jelentette plusztömegre, amely jóval kisebb játékteret hagy az autó kiegyensúlyozására.