Nem lehet kétség afelől, hogy válságban van a BMW, a bajor istálló az idény első hat versenyén mindössze hat pontot szerzett. Pedig Robert Kubica Ausztráliában kis szerencsével akár nyerhetett volna, azóta viszont Nick Heidfeld mázlis malajziai dobógóját leszámítva semmit nem csinált a csapat.

Ebben a helyzetben nem tehet mást a BMW, mindent bevet az előrelépés érdekében, Törökországba például új, dupla diffúzorral utazik. „Eddigi eredményeink kijózanítóak” – mondta Mario Theissen csapatfőnök. „A csapatból senki nem számított arra, hogy ilyen fájdalmasan kezdünk, úgy tűnt, Spanyolországban előreléptünk, Monacóban viszont semmi nem sikerült.”

„Hogy megőrizzük versenyképességünket, jelentősen fel kell gyorsítanunk fejlesztési tempónkat. Isztambulban meg is tesszük a következő lépést, idén először dupla diffúzort fogunk használni.”

Willy Rampf főmérnök szerint a monacói kudarc arra vezethető vissza, hogy az autó egyszerűen nem működik a Bridgestone lágy és szuperlágy keverékeivel. „Törökországba új csomaggal megyünk, amelynek dupla diffúzor is része. Mivel eredetileg nem ezzel az alkatrésszel terveztük az autót, több aerodinamikai módosítást is el kellett végeznünk, úgy hisszük, jó irányba indultunk el” – nyilatkozta Rampf.

Látva a BMW válságát, megszólalt a csapat korábbi tulajdonosa, a jelenleg tanácsadóként dolgozó Peter Sauber is. „Voltak boldogabb napjaim is Monacóban” – ismerte el Sauber. „Kényelmetlen helyzetbe kerültünk, most már versenyt futunk az idővel. Ez a válság legalább lehetőséget ad arra, hogy bizonyítsuk, milyen erős csapat vagyunk valójában.”