Jó ideje gyakorlatilag évről évre újra felmerül a Volkswagen esetleges Forma-1-es részvétele, sőt pár éve még az is felröppent, hogy a mára a világ egyik, ha nem a legnagyobb autógyártója esetleg megveszi a Red Bull csapatát, de a pletykák eddig mindig alaptalannak bizonyultak. Most változott a helyzet, a VW nyíltan beszél az F1-es terveiről.
A német gyártó saját csapatot nem akar, de a 2012-es új motorszabályok életbe lépése után szívesen szállítana erőforrásokat a Forma-1-es alakulatoknak, mondta el a VW motorsport-nagykövete, Hans-Joachim Stuck.
„A világ legnagyobb autógyártójaként természetes, hogy a Forma-1-re is gondolunk, de semmiképpen sem 2012 előtt. Mindig keressük az innováció lehetőségeit, az F1 pedig a motorsport csúcsa. Két éve sokat beszéltek róla, hogy a Volkswagen megveszi a Red Bullt, de minket nem érdekelt a dolog. Miért vennénk egy csapatot, ha többnek is szállíthatunk motort?” – magyarázta az Autosportnak Stuck.
„Ha megvesszük a Red Bullt, Adrian Newey (a főtervező) pedig úgy dönt, hogy inkább elmegy röpködni vagy horgászni, a csapat nem lesz többé sikeres. Nézzük csak meg a BMW-t! Sok-sok milliót költöttek szélcsatornára és szuperszámítógépre, aztán mégis lehúzták a rolót. A motorgyártás és -eladás a legjobb megoldás” – tette hozzá.
Stuck elmondta, hogy a Volkswagen számára a sokcsapatosra bővülő mezőny és a tervezett kisebb motor és az egyéb költségcsökkentő intézkedések tették vonzóvá az F1-et.
„Gyönyörű, a Forma-1 végre a jó irányba tart. Több gyártó is kivonult, ami elég nagy gond, mert a gyártókról sosem lehet tudni, meddig maradnak. Inkább motorszállítókká kellene válniuk, ezzel elkerülhetnék a az egész szélcsatornás-mérnökös-motoros mizériát.”
„Az én időmben is ilyen volt a Forma-1. Ott volt a March, a Lotus, és Ford-motorokat használtunk. Aztán a Renault is beszállt motorszállítóként, és komoly erőforrásuk volt. Ez tökéletesen működött így. Az elmúlt években szorosan figyelemmel követtem az F1-et és mindig arra gondoltam, hogy mi lenne, ha 20 autó helyett 30 lenne. Most kezd így alakulni. Jövőre hárommal több csapat lesz, és egységes, olcsó és megbízható motorokkal akár 30 autó is lehetne.”