E-Up!: legalább négy év
Beszáguldott egy villanyautó
3+1 üléses, utóbbi a vezető mögötti szükségülés

3+1 üléses, utóbbi a vezető mögötti szükségülés

3+1 üléses, utóbbi a vezető mögötti szükségülés


Tegnap késő este 2020 ember gyűlt össze egy városszéli sportcsarnokban, ahová a VW konszern összetrombitálta a cég vezérkarát, az élő és mozgó újságírókat és főleg a márkák újdonságait. A tollforgatók jó része alighanem valami másra számított, amikor az est fénypontjaként a Volkswagen is bemutatta újdonságát.

Ulrich Hackenberg, a fejlesztésekért felelős igazgatósági tag azonban nem a másfélliteres autóval gördült a színpadra, hanem egy hangtalan és sokkal feltűnőbb járművel.

135 km/óra a végsebessége,

135 km/óra a végsebessége,

135 km/óra a végsebessége,130 km a hatótáv


A sárga tanulmányautó a két éve prezentált Up elektromos változata. A 40 kW-os motorból rövid időre 60 kilowattot is ki lehet szedni, így a kiskocsi 11,3 másodperces százra gyorsulást ígér, végsebessége 135 km/óra lesz. Az 54 lóerőnek megfelelő tartós teljesítmény nem sok, de a 210 Nm nyomatékú motorral az E-Up! biztosan nem megy majd rosszul.

Belvárosi autó: 3,2 méteres

A 3,2 méteres, a FIAT Pandánál jó egy arasznyival rövidebb autó hatótávját 130 kilométerre ígéri a Volkswagen, az áramot a padló alá szerelt lítium ion akkumulátorok tárolják. Érdekes a tetőn elhelyezett napelem, amely az utastér szellőztetését táplálja.

Vidám, barátságos belső térrel

Vidám, barátságos belső térrel


Külső és belső fotók az e-Up!-ról a galériában
A padló alatt vannak a lítium-ion akkumulátorok

A padló alatt vannak a lítium-ion akkumulátorok

A padló alatt vannak a lítium-ion akkuk


Hackenberg igyekezett lehűteni a kedélyeket, mert sokan tényleg azt hiszik, hogy az elektromos autók már jövőre hódítani kezdenek. Aki azonban fejlesztőmérnökként benne van a témában, kénytelen belátni, hogy az akkuk borzasztó drágák és még a jelenleg elérhető modern lítium-ion akkuk sem bírják sokáig.

„Az elektromos motorú autókkal új korszak kezdődik, de ez a folyamat nem sprint, hanem maratonfutás lesz” – hangsúlyozta a szakember. Autónkat még évtizedekig benzin és gázolaj hajtja majd, a VW becslései szerint az elektromos hajtású autók részaránya 2020-ban is csak 1,5-2 százalék lesz az ártékesítésekből.

Egy kattintást csak megér egy megfizethető családi autó és a Skoda szuperszonikus kombija, amelyekkel a túloldalon folytatjuk


Superb Combi: nagyon nagy

Sokkal reálisabb autót hozott magával a Skoda Frankfurtba. Élőben a Superb kombi valami egészen elképesztően nagy, pedig 483,8 centis hossza nem különbözik egy Insignia vagy Mondeo kombiétól.
300 ezer Ft alatt lehet a felára az ötajtóshoz képest

300 ezer Ft alatt lehet a felára az ötajtóshoz képest

300 ezer Ft alatt lehet a felára az ötajtóshoz képest


Összkerékhajtással, szinte minden feladatot képes megoldani, ami egy családi autóval adódhat, kivéve ötnél több utas szállítását, mert a csomagtérből kihajtható pótülések sajnos nem rendelhetőek.

A Superb kombi januárban futhat be a magyarországi szalonokba – tudtuk meg Frankfurtban a Skoda márkaigazgatójától.

633-1865 literes űr

Az első Superbből, az 1930-as években is volt kombi, de akkoriban ezt az autóformát kisáruszállítónak használták.

Irdatlan nagy a Superb Combi

Irdatlan nagy a Superb Combi

Irdatlan nagy a Superb Combi


A kombik az eltelt évtizedekben emancipálódtak, a kisipari felhasználók helyét családok vették át, bár a Superb Combi csomagtartója raktérnek is beillene.

Mérete 633 és 1865 liter között változik, ami a középkategóriás kombik között a legmagasabb érték. A motorkínálatban a kétliteres dízel a lényeg, amelyből a régi PD TDI 140 lóerős, a modernebb közös nyomócsöves befecskendezésű 170. Benzines motorból három van, a két kisebb turbós és négyhengeres. Az 1,4 literes 125, az 1.8 TSI 160 lóerős, a legmenőbb a V6-os, 260 lóerős 3.6 FSI.

Akasztják a hóhért. Vagy fényképezik a fotóst

Akasztják a hóhért. Vagy fényképezik a fotóst


Akasztják a hóhért. Vagy fényképezik a fotóst. További Superb Combi képek a galériában

Kis kombi a SEAT-tól
2010-re lesz belőle utcai autó

2010-re lesz belőle utcai autó

Tetszett az Ibiza Concept IBZ


Egy kombit hozott magával a SEAT is, a Concept IBZ-ből jövőre lesz kész a Peugeot 207 SW, a Clio Grandtour és a Fabia Combi vetélytársa. Az autó 422 centis hosszával nagyobbak lettek a hátsó ajtók, ez nem ártott a beszállás megkönnyítésére.

410 literes csomagtartó

Remekül mutatott a kék autó vajszínű bőrbelsővel, de a kerekein látni lehetett, hogy nem holnapután kezdik a sorozatgyártását. Várhatóan 2010-re lesz kész az Ibiza Sports Tourer, információink szerint jövőre a hazai forgalmazására is van esély.

Jól sikerült forma

Jól sikerült forma


Helyszíni fotók a galériában
Állítólag nagyon hasonló lesz az igazi is

Állítólag nagyon hasonló lesz az igazi is

Állítólag nagyon hasonló lesz az igazi is


A LED-es fényszórók között a Cupra levegőbeömlőjével találkozunk, a fénykibocsátó diódás lámpa ugyanúgy a tanulmányautó sajátossága, minta 19 colos felni 235/35-ös gumikkal.

Sebaj, a csomagtartó úgyis fontosabb. A 410 literes méret 20 literrel jobb a két generációval korábbi Cordoba Vario értékénél, merthogy az Ibizából nem most először készül kombi.

3,8 litert fogyasztó Leon

Tegnap hiányoztak, de ma a SEAT bemutat néhány csekélyebb szén-dioxid és károsanyag-kibocsátású autót.

Jövőre már valósággá válik

Jövőre már valósággá válik

Jövőre már valósággá válik


Az Altea Ecomotive 4,5 literes átlagfogyasztása az egyterűk között igen jónak számít, de a Leon Ecomotive szól igazán nagyot, mert csupán 99 g/km a CO2-emissziója, ami százon 3,8 literes átlagfogyasztást jelent.

Mindkét autót a 105 lóerős 1.6 TDI hajtja. Az új dízelmotoron kívül a motort üresjáratban leállító és a kuplung benyomásakor automatikusan beindító start-stop-rendszer, illetve a töltésmenedzsment segített deciket lefaragni. A tudományos generátor igyekszik akkor tölteni a motort, amikor elvesszük a gázt vagy fékezünk, tehát az enyhe motorterheléses pillanatokban, ami csökkenti a fogyasztást.