E-Up!: legalább négy év
Tegnap késő este 2020 ember gyűlt össze egy városszéli sportcsarnokban, ahová a VW konszern összetrombitálta a cég vezérkarát, az élő és mozgó újságírókat és főleg a márkák újdonságait. A tollforgatók jó része alighanem valami másra számított, amikor az est fénypontjaként a Volkswagen is bemutatta újdonságát.
Ulrich Hackenberg, a fejlesztésekért felelős igazgatósági tag azonban nem a másfélliteres autóval gördült a színpadra, hanem egy hangtalan és sokkal feltűnőbb járművel.
A sárga tanulmányautó a két éve prezentált Up elektromos változata. A 40 kW-os motorból rövid időre 60 kilowattot is ki lehet szedni, így a kiskocsi 11,3 másodperces százra gyorsulást ígér, végsebessége 135 km/óra lesz. Az 54 lóerőnek megfelelő tartós teljesítmény nem sok, de a 210 Nm nyomatékú motorral az E-Up! biztosan nem megy majd rosszul.
Belvárosi autó: 3,2 méteres
A 3,2 méteres, a FIAT Pandánál jó egy arasznyival rövidebb autó hatótávját 130 kilométerre ígéri a Volkswagen, az áramot a padló alá szerelt lítium ion akkumulátorok tárolják. Érdekes a tetőn elhelyezett napelem, amely az utastér szellőztetését táplálja.
Hackenberg igyekezett lehűteni a kedélyeket, mert sokan tényleg azt hiszik, hogy az elektromos autók már jövőre hódítani kezdenek. Aki azonban fejlesztőmérnökként benne van a témában, kénytelen belátni, hogy az akkuk borzasztó drágák és még a jelenleg elérhető modern lítium-ion akkuk sem bírják sokáig.
„Az elektromos motorú autókkal új korszak kezdődik, de ez a folyamat nem sprint, hanem maratonfutás lesz” – hangsúlyozta a szakember. Autónkat még évtizedekig benzin és gázolaj hajtja majd, a VW becslései szerint az elektromos hajtású autók részaránya 2020-ban is csak 1,5-2 százalék lesz az ártékesítésekből.
Egy kattintást csak megér egy megfizethető családi autó és a Skoda szuperszonikus kombija, amelyekkel a túloldalon folytatjuk
Superb Combi: nagyon nagy
Sokkal reálisabb autót hozott magával a Skoda Frankfurtba. Élőben a Superb kombi valami egészen elképesztően nagy, pedig 483,8 centis hossza nem különbözik egy Insignia vagy Mondeo kombiétól.
Összkerékhajtással, szinte minden feladatot képes megoldani, ami egy családi autóval adódhat, kivéve ötnél több utas szállítását, mert a csomagtérből kihajtható pótülések sajnos nem rendelhetőek.
A Superb kombi januárban futhat be a magyarországi szalonokba – tudtuk meg Frankfurtban a Skoda márkaigazgatójától.
633-1865 literes űr
Az első Superbből, az 1930-as években is volt kombi, de akkoriban ezt az autóformát kisáruszállítónak használták.
A kombik az eltelt évtizedekben emancipálódtak, a kisipari felhasználók helyét családok vették át, bár a Superb Combi csomagtartója raktérnek is beillene.
Mérete 633 és 1865 liter között változik, ami a középkategóriás kombik között a legmagasabb érték. A motorkínálatban a kétliteres dízel a lényeg, amelyből a régi PD TDI 140 lóerős, a modernebb közös nyomócsöves befecskendezésű 170. Benzines motorból három van, a két kisebb turbós és négyhengeres. Az 1,4 literes 125, az 1.8 TSI 160 lóerős, a legmenőbb a V6-os, 260 lóerős 3.6 FSI.
Kis kombi a SEAT-tól
Egy kombit hozott magával a SEAT is, a Concept IBZ-ből jövőre lesz kész a Peugeot 207 SW, a Clio Grandtour és a Fabia Combi vetélytársa. Az autó 422 centis hosszával nagyobbak lettek a hátsó ajtók, ez nem ártott a beszállás megkönnyítésére.
410 literes csomagtartó
Remekül mutatott a kék autó vajszínű bőrbelsővel, de a kerekein látni lehetett, hogy nem holnapután kezdik a sorozatgyártását. Várhatóan 2010-re lesz kész az Ibiza Sports Tourer, információink szerint jövőre a hazai forgalmazására is van esély.
A LED-es fényszórók között a Cupra levegőbeömlőjével találkozunk, a fénykibocsátó diódás lámpa ugyanúgy a tanulmányautó sajátossága, minta 19 colos felni 235/35-ös gumikkal.
Sebaj, a csomagtartó úgyis fontosabb. A 410 literes méret 20 literrel jobb a két generációval korábbi Cordoba Vario értékénél, merthogy az Ibizából nem most először készül kombi.
3,8 litert fogyasztó Leon
Tegnap hiányoztak, de ma a SEAT bemutat néhány csekélyebb szén-dioxid és károsanyag-kibocsátású autót.
Az Altea Ecomotive 4,5 literes átlagfogyasztása az egyterűk között igen jónak számít, de a Leon Ecomotive szól igazán nagyot, mert csupán 99 g/km a CO2-emissziója, ami százon 3,8 literes átlagfogyasztást jelent.
Mindkét autót a 105 lóerős 1.6 TDI hajtja. Az új dízelmotoron kívül a motort üresjáratban leállító és a kuplung benyomásakor automatikusan beindító start-stop-rendszer, illetve a töltésmenedzsment segített deciket lefaragni. A tudományos generátor igyekszik akkor tölteni a motort, amikor elvesszük a gázt vagy fékezünk, tehát az enyhe motorterheléses pillanatokban, ami csökkenti a fogyasztást.