Néhány órával a szalon nyitása előtt
Tegnap este ők nyerték a közönségszavazást

Tegnap este ők nyerték a közönségszavazást

Tegnap este ők nyerték a közönségszavazást


A Frankfurti Autókiállítás fontosságát könnyű észlelni, például a kulisszákból. A Volkswagen ismét egy kosárlabda-stadiont bérelt ki, hogy a velünk együtt összetrombitált 1500 újságírónak egy este, egy fedél alatt mutassa be újdonságai legjavát. Azért nem mindent, mert a nyolc márka (Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT, Skoda, VW és VW haszonjárművek) más világpremiereket is tart, például az RS6-os Audiét és a Volkswagen Tiguanét, de azokat a szalonon hagyták.

Egy szőke, egy Audi

Tegnap este az Audi nyitott. Egy szőkeséggel a cég elnöke leleplezi az A4-est, majd a nő jobbra el, a menedzser marad. Elmondja, hogy az idei lesz sorozatban a 12. rekordévük, majd az A4-ről, mint a legjobban fogyó autójukról beszél. Az új A4 élőben nagyon vonzza a szemet, a kiállított háromezres TDI kiállása szenzációs, belül nagyobb elődjénél, szóval a jövőben is maradhat a siker, fény, csillogás.

a videó a hirdetés után indul
Sima kombi helyett a Scout-modellt láttuk

Sima kombi helyett a Scout-modellt láttuk

Sima kombi helyett a Scout-modellt láttuk


A Skoda jön másodikként. A sima Fabia Combi helyett a lepel alól a Scout kerül elő. Elvileg még tanulmány, de a Polo, az Octavia, a Roomster vagy a Rover 45, a Citroën C3 és a Ford Fusion körbeműanyagozott modelljei után aligha mond le róla a Skoda. A Skodát remekül kitalálták és felépítették arculatával, autókínálatával együtt.

SEAT és Lamborghini

Ez az a következetesség, amit az egy ideig olcsó Volkswagenként, aztán sportos élménymárkaként pozícionált SEAT-nál nem érezni. A Lamborghinit megújító Luc Donckervolke autója nyomokban sem hasonlít a most utcán lévő spanyol modellekre, viszont a Tribu jól néz ki. A háromajtós terepjáró az új formai irányvonalat jelzi a katalán autógyártónál.

Három bombanővel, tud élni az elnök úr

Három bombanővel, tud élni az elnök úr

Három bombanővel, tud élni az elnök úr


A SEAT mellett két lány állt, de a Lamborghini – anyai ágon olasz származású – elnökét már három csinibaba kísérte a leleplezéshez. Nagy kópé ez a Stephan, mindig tudott élni – súgtak össze körülöttem többen, gondolom Herr Winkelmann ismerősei. A csajok átütő sikert arattak, az adók nélkül egymillió eurós (250 milliónál kicsit drágább) álomautóval együtt.

Adó nélkül 350 millió

Ennél is drágább a fényezetlen, alu és szénszálas karosszériaelemeit büszkén viselő Bugatti EB 16,4 Veyron Pur Sang. A telivérnek (franciául pur sang) elnevezett különlegesség alapára nettó 1,4 millió euró. Az első már el is kelt, de az adók nélkül 350 milliós autóból még négy vár tulajra. Ehhez képest a Bentley Continental GT Speed szerény jármű a 610 lóerős turbómotorral és a 326 km/órás végsebességgel.

Ez csak a töltelék volt. A szenzációt a Volkswagen hozta magával, lapozzanak!


Nehéz sorrendet felállítani, de a németek számára az egész autókiállítás talán legfontosabb autóját a Volkswagen mutatja be, hivatalosan ma 11 órától. Nem a 47 centivel megnyújtott, hétüléses Caddy Maxi Life-ra gondolok, hanem egy farmotoros kiskocsira.
Farmotoros, mint régen a Bogár

Farmotoros, mint régen a Bogár

Farmotoros, mint régen a Bogár


Szeretetre méltó, mint egy Twingo

Az utolsóként leleplezett Volkswagen up! tanulmányautó új korszakot jelezhet. A rokonszenves, csibészes és nem állandóan felfelé nyomuló Volkswagenekét. Nem akar többet elhitetni magáról a reálisnál, de épp ezért nagyon tetszett ez az igényesen megtervezett újdonság.

Én ilyennek képzelnék egy Renault Twingót a német gyártól. Az első Twingót azért is érdemes megemlíteni, mert hosszban csak két centi köztük a különbség az up! javára, a VW belseje is variálható, széles mosolyt formáz az orra és kicsit egyterűsített a kasztnija.

Éretlenek, 2.0

Éretlenek, 2.0

Éretlenek, 2.0


Három liter/100 km

Kétféle irányba megy majd tovább a New Small Familynek (új kiskocsicsaládnak) nevezett projekt.

A fejlődő országoknak lehet belőle egy 6000 eurós, forintban másfél milliós kisautó egyszerű kivitelben és kéthengeres motorral. Nyugat-Európában viszont legalább 8000 eurós ártól városi autóként hódíthat, sokféle extrával és csupán háromliteres fogyasztású dízelmotorral.

Gyártani fogják

Ez az első VW érintőképernyővel

Ez az első VW érintőképernyővel

Ez az első VW érintőképernyővel


Az up! farmotoros és hátsókerék-hajtású, mint a valóban legendás Bogár. Elöl egyiküknek sincs hűtőnyílása, ebben is nagy elődjét követi. A márkán belül a négyüléses autócska kap elsőként érintőképernyős navigációs rendszert, mert a gyárnak sikerült megoldania, hogy ne karcolódjon, öregedjen olyan gyorsan a nyomkodott felület.

Mindhárom utasülés kiszerelhető és összehajtható, ilyenkor a motor fölötti hátsó, vagy a motor helyén, elöl felszabaduló csomagtérbe rakhatjuk őket. A gyár elvileg a frankfurti reakciókat teszteli vele, de az up!-ot körülzáró embertömeg alapján tuti a siker. A sorozatgyártás időpontja még nem ismert, tippünk szerint 2010-ig piacra kerülhet az új kisautó.