Ford C-Max és Grand C-Max |
Mi ez: Kompakt egyterű, a Grand C-Max 5+2 üléssel és hátsó tolóajtóval. Mikor jönnek: 2010 őszén Fő konkurensek: Citroën C4 és Grand C4 Picasso, Renault Scénic és Grand Scénic, SEAT Altea és Altea XL |
Emlékszem, hat éve a Focus C-Max bemutatásakor a Ford váltig állította, hogy a piackutatók szerint az ügyfelek nem használják a plusz két ülést, elég az ötszemélyes kompakt egyterű. A modellváltással a Ford azt a pár százezer autóvásárlót is el szeretné érni, akik nem válaszoltak a kérdőívre, ezért az új C-Maxból lesz egy 15 centivel megnyújtott, 5+2 személyes változat is.
A hátsó ülések nemcsak padlóba hajthatók, de ki is vehetők, ami azért jó, mert eltávolított ülésekkel nagyobb a maximális raktér, mint a síkba döntöttel. A hátrajutást megkönnyíti a második sor középső ülése, amely lesüllyeszthető.
Új turbós benzinessel
A hosszabbik C-Max a genfi Iosis Max tanulmányhoz hasonlóan tolóajtós hátul, amit egyedül a Mazda spendírozott meg kompakt egyterűjének. A rövidebb tengelytávú ötszemélyes a kevésbé praktikus, de jóval kevesebbe kerülő oldalra nyíló ajtókkal készül.
Sajnos egyikbe sem lehetett beülni, mert egy körbesáncolt emelvényen forogtak a Ford-stand közepén. A legérdekesebb motort viszont külön is kiállították, az 1,6 literes turbós benzines étvágyát közvetlen befecskendezés és változó szelepvezérlés csökkenti. A 150-180 lóerős tartományt lefedő 1,6-os motor mellé érkezik egy kisebb, 130 LE körüli turbós benzines. Később 100 lóerős, feltöltött háromhengeres veheti át az ezerhatos szívómotor helyét. Magyarországon a C-Max egy év múlva lesz kapható, mindkét karosszériával.
Kia Venga |
Mi ez: Kis egyterű, tologatható hátsó ülésekkel Mikor jön: 2010. január Fő konkurensek: Nissan Note, Opel Meriva, Renault Grand Modus |
Egy számmal kisebb a C-Maxnál a Kia Venga, amely műszakilag a Soul rokona. A stílusos városi autó génjeit egy érdekes családi autó örökölte. A 407 centis kis egyterű hátsó ülései sínen csúsztathatóak, a kettéosztott üléspad kisebbik és nagyobb része külön-külön mozgatható, ahogy a kategóriában megszokhattuk.
Leghátra tolt állásban magamfajta lakliból is elfér kettő egymás mögé. A fejtér és a lábtér is kedvező, műanyagokból viszont az olcsóbbakat sikerült összeválogatni. A motorok teljesítménye 75 és 115 lóerő közötti, új közülük a Kiánál eddig hiányzó 1,4 literes dízel, amelyet a Hyundai i20-ban teszteltünk. Az autó alapárát még nem határozta meg az importőr, a hazai bevezetés időpontja azonban ismert: várhatóan jövő januárban kezdődik a Venga értékesítése.
Vigyázat! Egy kattintásnyira megközelítette a Peugeot 5008 és a Renault Fluence túloldali bemutatóját
Peugeot 5008. |
Mi ez: Kompakt egyterű 5 vagy 7 üléssel. Mikor jön: 2010. Fő vetélytársak: Citroën Grand C4 Picasso, Opel Zafira, Renault Grand Scénic, Toyota Verso |
Sokáig a Citroën reszortja volt az egyterűgyártás a PSA Peugeot Citroën konszernen belül, akik éltek is a lehetőséggel a Xsara, majd a C4 Picassókkal.
De a házon belüli béke kedvéért a Peugeot sem hagyhatja ki a 806-807-nél kisebb, de fontosabb kategóriát, ezért a 308 alapjain bemutatott egy kompakt egyterűt.
Kabriótól egyterűig
Logikusabb név volna a 3008 vagy a 4008, de előbbi már van, utóbbi pedig a nagyobb és drágább 4007 SUV miatt nem megoldás. A huszárvágás eredménye az 5008, amiben a két nulla jelzi, hogy az alap modellsorozatokat kiegészítő termékről van szó.
A Peugeot ezzel az újdonsággal a kompakt szegmens 90 százalékát lefedi, van mellé kombija, szabadidő-autója, hagyományos 3 és ötajtós 308-a, kabriója és az RCZ-vel sportkupéja is lesz. A 100 százalékhoz egy lépcsőshátú hiányzik.
Három vagy öt önálló ülés hátul
A Peugeot 5008-ban nem nehéz észrevenni a Citroën Grand C4 Picassóére hasonlító ülésrendszert, amely könnyedén, az ülések kiszerelése, emelgetése nélkül teszi teljesen átalakíthatóvá az utas- és csomagteret.
Meddő próbálkozásomat látva egy hoszteszlány átvette az ülésrendezgetést és néhány rutinos mozdulattal sík csomagtartót teremtett a középső három és a felárért adott plusz két szék helyén.
Összesen négy motorral
A harmadik sorba a messze előrecsúszó szélső-középső ülésekkel könnyebb bejutni, mint ott megmaradni, de aki magas, az a kompakt egyterűkben mindig így jár a 6-7-ik üléssel.
Turbó nélkül az 1,6 literes benzines 120, turbóval 156 lóerős, a dízelek hatfokozatú kézi és automata váltóval is kaphatók lesznek. Az 1.6 HDi 109 lóerőt és 240, túltöltéssel kis ideig 260 newtonmétert ad le. A kétliteres kézi váltóval 150, automatával 163 lóerős, egyformán 340 Nm nyomatékkal. A forgalmazásról csak annyit tudunk, hogy 2010-ben kezdődik.
Renault Fluence |
Mi ez: Lépcsőshátú változat a Mégane III-ból, nyújtott tengelytávval Mikor jön: 2010 első január Fő vetélytársak: Chevy Cruze, FIAT Linea, Ford Focus, Mitsubishi Lancer |
A három egyterű után jöjjön egy új lépcsőshátú is, amelyet a Renault nevezett be a családi autók versenyébe. A Fluence tágas és egész elegáns autó, önálló típusneve is ügyesen palástolja, hogy a Mégane egyik változata. A kelet-közép-európai illetve az innen keletre és délkeletre fekvő országoknak tervezett autó a kombihoz hasonlóan nyújtott tengelytávú.
Elektromos hajtással is
A négy elektromos tanulmányautó mellett kevés fény vetült a stand előterében lévő két kocsira, az akkucserélő gépezet működését bemutató elektromos Fluence jobb helyzetben volt.
Az elektromos hajtású limuzin érkezése azonban bizonytalan, nyugaton is csak 2010 második felére várható. A két benzines és a 85-110 lóerő közötti teljesítményű dízelmotorokkal megjelenő hagyományos Fluence viszont jövő januárban hazánkban is piacon lesz.
Mégane kombi árban
Fotózás közben összefutottunk az importőr szakértőjével, akit nyomban ki is faggattunk az árképzésről. A lépcsőshátú Mégane felára hasonlóan alakul, mint az ötajtós és a Grandtour esetében, a kombi 200 ezer forinttal magasabb ára korrekt alap a saccoláshoz. Becslésünk szerint az alapmodell neve mellett 4,3-4,4 millió forint körüli összeg állhat, mert a szedán motorkínálatában nem 100, hanem 110 lóerős alapváltozat.