Kicsit más

Ha nem tudtuk volna előre, hogy a Suzuki átdolgozta az SX4-et, nem biztos, hogy észrevesszük. Az első lökhárító mindenképp új, erről gyorsan azonosítható a ráncfelvarrás utáni modell, a hátsó pedig a sportcsomag megrendelésekor tér el az eddigitől.

Erősebb az ezerhatos

A lökhárító az új elem
120 lóerős lett az 1,6-os benzines

120 lóerős lett az 1,6-os benzines

120 lóerős lett az 1,6-os benzines


Lényegesebb változások történtek a lemezek alatt. Az 1,5 literes mellett a szabadidő-autósra vett kiskocsi továbbra is kapható 1,6-os benzinmotorral, amely nem 107, hanem 120 lóerős teljesítménnyel készül.

Erősebb, de takarékosabb az új blokk, manuális váltóval az elsőkerék-hajtású változat átlagfogyasztása 6,7 helyett 6,2 liter százon. Ez a négyhengeres négykerék-hajtással, illetve automata váltóval is párosítható. A palettát érintő módosítások révén az összes SX4 képes teljesíteni az Euro5-ös emissziós normát.

Élet, erő, egészség?
Ismeretlen gyümölcsök

Ismeretlen gyümölcsök

Ismeretlen gyümölcsök


Elcsodálkoznának a Suzuki frankfurti jelenlétén mindazok, akik a nevesincs, futottak még kategóriába sorolják az esztergomi modelleket. A standon egész jó zene szólt, ami feldobja a látogatókat és az egyik SX4 mellett posztoló lányt is táncra késztette. A Suzuki fiatalos és – takarékos modelljei révén – környezetkímélő márkaként jeleníti meg magát.

Játék Swift és egzotikus koktélok

Minden típus mellett egy-egy pilon hirdeti a legkisebb fogyasztású motorváltozathoz tartozó szén-dioxid-emissziót, amiben 4,4 literes átlagával és 103 g/km értékkel az itthon nem forgalmazott Alto a legjobb. Ennél már csak a lábbal hajtandó Swift bocsát ki kevesebb káros anyagot.

Mindegyik jót tesz az egészségnek

Mindegyik jót tesz az egészségnek

Mindegyik jót tesz az egészségnek


A laza hangulat jegyében a sajtónapokon egy színesbőrű hölgy kavarja a koktélokat. A Splashtől a Grand Vitaráig minden autótípusról elneveztek egy alkoholmentes gyümölcskoktélt, amely nyomelemekkel és vitaminokkal turbózza a szervezetet.

Színeset ásítunk?

Keresztapám ugyan mindre azt mondaná, hogy szép színeset lehet tőle hányni, és a sok ismeretlen déli gyümölcs alapján nem is tévedne sokat, mindenesetre az egzotikus hölgy az érdekes italokkal egy színfolt Frankfurtban.


Új dízelmotor érkezik

Jól néz ki a sok hurkás üléshuzat

Jól néz ki a sok hurkás üléshuzat

Jól néz ki az apró hurkás üléshuzat


Nálunk minimális szerepe van a dízeleknek, nagyon kevesen veszik az 1,6-ost, még csekélyebb az 1,9 literes DDiS aránya az értékesítésekben.

Utóbbit leváltandó egy kétliteres motort vett fel a gyár a kínálatba, 120 helyett 135 lóerővel.

A nyomaték 280-ról 320 newtonméterre nőtt. Sokkal alacsonyabb fogyasztásnak örülhetnek a vevők, 6,3-ról 4,9 literre csökkent a szabványos átlag. Ez esetben csak hatfokozatú, manuális váltóval kapható az SX4, viszont összkerékhajtás itt is kérhető.

Ők adták a sajtóanyagokat

Ők adták a sajtóanyagokat


Ők osztották a sajtóanyagot. További képek a galériában

Megváltozott műszerek

Belül elsőre az új klímavezérlő panelt szúrtuk ki, mert a szalonon kiállított autókban automatikus légkondi volt. Különösebb típusismeret nélkül is feltűnnek az egészen új műszerek, a kerek órák között egy új információs kijelző kapott helyet.

Három év után jött a modellfrissítés

Három év után jött a modellfrissítés

Három és fél év után jött a modellfrissítés


Akad még néhány apróság, hangszóró a műszerfal közepén és krómozott ajtókilincs, de a szalonra elhozott és az otthon kapható SX4-ek kivitele között adódhat különbség. Sajnos a műszerfal felülete továbbra is kemény, de a mintázat miatt nem látszik vészesen olcsónak. A standon látható autók apró hurkás, rakott szoknyára hasonlító üléshuzattal fogadtak bennünket.

Minket érdekelt az SX4, mert az utóbbi időben több fogy belőle a Swiftnél, így a legnépszerűbb Suzuki idehaza, de a frankfurti standon nagyobb attrakciót jelentettek a motorkerékpárok és főleg az autók mellé rendelt hoszteszlányok.