Tavaszi előtanulmányát és a számtalan kémfelvételt követően most végre meztelen valójában megcsodálhatjuk a Honda fontos újdonságát, aminek sarokszámait is felfedte a márka. 

A puttonyos Civicet Európában tervezték és fejlesztették, méretes farával végre kiteljesedhetnek az alapmodell praktikus jellemzői. 
Hogy a Civic sportos ufó-karakteréhez illő, harmonikus csomagteret alakíthassanak ki, a dizájnerek a hátsó ajtó karaktervonalát 17 mm-rel megemelték, a D-oszlopot pedig az oldalüveg mögé rejtették. Az így kapott, eredeti vonalvezetésű, de a Honda szokása szerint kecses farban váratlanul sok, 624 liternyi csomag helyezhető el, szemben az ötajtós egyébként szintén tisztességes, 477 literes kapacitásával. 
Fotókon a Honda Civic kombi 1
Fotókon a Honda Civic kombi 27
Az osztott hátsó ülést ledöntve a raktér 1668 literre nő (ötajtós: 1378 l) A rakodás megkönnyítése érdekében a csomagtérajtó pereme jóval mélyebbre (702 mm-ről 565 mm-re) költözött, ugyanakkor magát a padlót megemelték, hogy az üléseket ledöntve valóban tökéletesen sík felületet kaphassanak. 
A modell kezdetben kétféle motorral lesz kapható. A jól ismert 142 lóerős 1.8 i-VTEC benzinmotor kézi vagy automata sebességváltóval kerülhet az autóba, a dízelek kedvelői az ötajtós Civicben, majd az új CR-V-ben megismert, 1,6 literes, 120 lóerős i-DTEC „Earth Dreams” környezetbarát erőforrást választhatják. Az 1,4 literes benzinmotor, illetve a 2.2 i-DTEC dízel bevezetéséről nincsenek hírek, de várhatóan később megjelennek a kínálatban. 
Fotókon a Honda Civic kombi 28
Szintén fontos újdonság a Civic kombival érkező, adaptív lengéscsillapító rendszer, amely más, hasonló konstrukcióktól eltérően csak a hátsó tengelyen alkalmaz három fokozatban állítható futóművet. 
Az angliai gyártású Civic Tourer szeptemberben tartja világpermierjét, európai forgalmazása 2014 elején veszi kezdetét
Fotókon a Honda Civic kombi 29