A környezettudatos hangulatú Peugeot-standon rögtön egy ismerősre akadunk. A Genfben kiállított S2000-es 207 raliautó mellett a kivetítőn különféle versenyvideók mennek, a képeken időnként ifj. Tóth János autója is megvillan.

Gyertek, németek!

Belül jóval személyautósabb az új Partner
175 lóerős az új 1,6-os turbómotor a 308-ban
Piacon marad a korábbi Partner is, mert olcsóbban adható az újnál
Kitűnően variálható a hétüléses SW
Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása
8 fotó
Belül jóval személyautósabb az új Partner

Belül jóval személyautósabb az új Partner

Belül jóval személyautósabb az új Partner


Most tudtuk meg azt is, hogy a Peugeot német mérnököket toboroz a minőség javítása érdekében. A „Projet D” ötlete Christian Streifftől, a PSA Peugeot Citroën legfelső nagyfőnökétől ered, aki hosszabb ideig élt Németországban és nagyra becsüli a németeknek tulajdonított alaposságot.

A javuló belső téri minőség a Partner Tepee-ben és a 308 SW-ben már most érezhető, amely modellek itt voltak láthatóak először. Ezentúl a Partner személyszállító változatát is Tepee-nek hívják, mint a nagyobb Expert vagy a kisebb és szintén új Bipper esetében. Aki eddig képes volt követni a felhozatalt, azt még a régi Partnerrel kuszálnánk össze. Merthogy az is megmarad, méretben és árban az új alá pozícionálva pont jól eladható.

Májustól új Partner

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása


Új Partner ügyben májustól érdemes kopogtatni a márkakereskedőknél, tehát a forgalmazása kicsivel előbb indul, mint a nyáron érkező 308 SW-é. Az SW név újra többet jelent egy sima kombinál, tehát a tél végi depressziót üvegtető foszlatja szerteszét és újra rendelhetők a kiegészítő ülések a csomagtartóba, ahol plusz két lurkót magunkkal vihetünk.

A 271 centisre nyújtott tengelytávú autóban a három önálló középső ülést tologathatjuk vagy egyenként kiszedhetjük, ha több helyre van szükség. A középsőket meghagyva, de a hátsókat eltávolítva 508-573 literes a csomagtartó.

Csökkentett fogyasztás

A Peugeot lecserélte a legvonzóbb 308-ashoz társított váltót. A 109 lóerős 1,6 HDi eddigi ötfokozatúja helyett a vásárló mindenképp egy hatost kap, alapáron kézi kapcsolással. Aki áldoz rá még, az automatizált verzióban viheti haza a hatgangos 308-ast, amelyben nincs kuplungpedál.

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit


A váltást vagy az automatikus vezérlés intézi vagy a kormány mögötti fülekkel, esetleg a váltókar mozgatásával válthatunk áttételt. A több fokozat előnye a csökkenő fogyasztás. A 308 1,6 HDi szabványos átlaga 4,5 liter, ami kilométerenként csupán 120 g szén-dioxidnak felel meg és nem magasabb a 90 lóerős verzió adatánál.

3:3 Le Mans-ban

Idén a Peugeot győzni szeretne Le Mans-ban a 24 órás futamon, ezért az Audihoz hasonlóan három versenyautót indít a tavalyi kettő helyett. Mindkét gyár ráérzett a szabályzat lehetőségeire, ezért V12-es dízelmotorokkal szerelték fel autóikat. Tavaly egy Audi R10 TDI nyert a Peugeot 907 HDi előtt.