A környezettudatos hangulatú Peugeot-standon rögtön egy ismerősre akadunk. A Genfben kiállított S2000-es 207 raliautó mellett a kivetítőn különféle versenyvideók mennek, a képeken időnként ifj. Tóth János autója is megvillan.
Gyertek, németek!
Most tudtuk meg azt is, hogy a Peugeot német mérnököket toboroz a minőség javítása érdekében. A „Projet D” ötlete Christian Streifftől, a PSA Peugeot Citroën legfelső nagyfőnökétől ered, aki hosszabb ideig élt Németországban és nagyra becsüli a németeknek tulajdonított alaposságot.
A javuló belső téri minőség a Partner Tepee-ben és a 308 SW-ben már most érezhető, amely modellek itt voltak láthatóak először. Ezentúl a Partner személyszállító változatát is Tepee-nek hívják, mint a nagyobb Expert vagy a kisebb és szintén új Bipper esetében. Aki eddig képes volt követni a felhozatalt, azt még a régi Partnerrel kuszálnánk össze. Merthogy az is megmarad, méretben és árban az új alá pozícionálva pont jól eladható.
Májustól új Partner
Új Partner ügyben májustól érdemes kopogtatni a márkakereskedőknél, tehát a forgalmazása kicsivel előbb indul, mint a nyáron érkező 308 SW-é. Az SW név újra többet jelent egy sima kombinál, tehát a tél végi depressziót üvegtető foszlatja szerteszét és újra rendelhetők a kiegészítő ülések a csomagtartóba, ahol plusz két lurkót magunkkal vihetünk.
A 271 centisre nyújtott tengelytávú autóban a három önálló középső ülést tologathatjuk vagy egyenként kiszedhetjük, ha több helyre van szükség. A középsőket meghagyva, de a hátsókat eltávolítva 508-573 literes a csomagtartó.
Csökkentett fogyasztás
A Peugeot lecserélte a legvonzóbb 308-ashoz társított váltót. A 109 lóerős 1,6 HDi eddigi ötfokozatúja helyett a vásárló mindenképp egy hatost kap, alapáron kézi kapcsolással. Aki áldoz rá még, az automatizált verzióban viheti haza a hatgangos 308-ast, amelyben nincs kuplungpedál.
A váltást vagy az automatikus vezérlés intézi vagy a kormány mögötti fülekkel, esetleg a váltókar mozgatásával válthatunk áttételt. A több fokozat előnye a csökkenő fogyasztás. A 308 1,6 HDi szabványos átlaga 4,5 liter, ami kilométerenként csupán 120 g szén-dioxidnak felel meg és nem magasabb a 90 lóerős verzió adatánál.
3:3 Le Mans-ban
Idén a Peugeot győzni szeretne Le Mans-ban a 24 órás futamon, ezért az Audihoz hasonlóan három versenyautót indít a tavalyi kettő helyett. Mindkét gyár ráérzett a szabályzat lehetőségeire, ezért V12-es dízelmotorokkal szerelték fel autóikat. Tavaly egy Audi R10 TDI nyert a Peugeot 907 HDi előtt.