A környezettudatos hangulatú Peugeot-standon rögtön egy ismerősre akadunk. A Genfben kiállított S2000-es 207 raliautó mellett a kivetítőn különféle versenyvideók mennek, a képeken időnként ifj. Tóth János autója is megvillan.

Gyertek, németek!

Belül jóval személyautósabb az új Partner
Belül jóval személyautósabb az új Partner

Belül jóval személyautósabb az új Partner

Belül jóval személyautósabb az új Partner


Most tudtuk meg azt is, hogy a Peugeot német mérnököket toboroz a minőség javítása érdekében. A „Projet D” ötlete Christian Streifftől, a PSA Peugeot Citroën legfelső nagyfőnökétől ered, aki hosszabb ideig élt Németországban és nagyra becsüli a németeknek tulajdonított alaposságot.

A javuló belső téri minőség a Partner Tepee-ben és a 308 SW-ben már most érezhető, amely modellek itt voltak láthatóak először. Ezentúl a Partner személyszállító változatát is Tepee-nek hívják, mint a nagyobb Expert vagy a kisebb és szintén új Bipper esetében. Aki eddig képes volt követni a felhozatalt, azt még a régi Partnerrel kuszálnánk össze. Merthogy az is megmarad, méretben és árban az új alá pozícionálva pont jól eladható.

Májustól új Partner

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása

Nyáron kezdődik a 308 SW fogalmazása


Új Partner ügyben májustól érdemes kopogtatni a márkakereskedőknél, tehát a forgalmazása kicsivel előbb indul, mint a nyáron érkező 308 SW-é. Az SW név újra többet jelent egy sima kombinál, tehát a tél végi depressziót üvegtető foszlatja szerteszét és újra rendelhetők a kiegészítő ülések a csomagtartóba, ahol plusz két lurkót magunkkal vihetünk.

A 271 centisre nyújtott tengelytávú autóban a három önálló középső ülést tologathatjuk vagy egyenként kiszedhetjük, ha több helyre van szükség. A középsőket meghagyva, de a hátsókat eltávolítva 508-573 literes a csomagtartó.

Csökkentett fogyasztás

A Peugeot lecserélte a legvonzóbb 308-ashoz társított váltót. A 109 lóerős 1,6 HDi eddigi ötfokozatúja helyett a vásárló mindenképp egy hatost kap, alapáron kézi kapcsolással. Aki áldoz rá még, az automatizált verzióban viheti haza a hatgangos 308-ast, amelyben nincs kuplungpedál.

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit

A 908-cal szeretnék lenyomni az Audit


A váltást vagy az automatikus vezérlés intézi vagy a kormány mögötti fülekkel, esetleg a váltókar mozgatásával válthatunk áttételt. A több fokozat előnye a csökkenő fogyasztás. A 308 1,6 HDi szabványos átlaga 4,5 liter, ami kilométerenként csupán 120 g szén-dioxidnak felel meg és nem magasabb a 90 lóerős verzió adatánál.

3:3 Le Mans-ban

Idén a Peugeot győzni szeretne Le Mans-ban a 24 órás futamon, ezért az Audihoz hasonlóan három versenyautót indít a tavalyi kettő helyett. Mindkét gyár ráérzett a szabályzat lehetőségeire, ezért V12-es dízelmotorokkal szerelték fel autóikat. Tavaly egy Audi R10 TDI nyert a Peugeot 907 HDi előtt.