Röviden – Opel Astra H használt autó | |
---|---|
Mi ez? |
2004-től értékesített, alsó középkategóriás autó, összesen ötféle karosszériával. 2007 legelején szolid modellfrissítés. Classic III néven még 2012-ben is kapható volt újonnan. |
Mennyibe kerül? | Nem olcsóbb a C Vectránál. Egymillió forinttól kaphatók a régebbiek, a plafon használt autóként 2,8 millió Ft. Többet legfeljebb az OPC-ért vagy a dízel TwinTop kabriókért kérnek. |
Melyik motor jó bele? | Gazdaságossági okokból az 1,4 és az 1,6 literes benzines. Átlagfogyasztásuk 7,0 ill. 7,5 l/100 km. |
Mi van helyette? | E12-es Toyota Corolla, Mazda3, VW Golf V. Házon belülről: A Meriva vagy C Vectra. |
Az Opel 2003 őszén mutatta be a H Astrát, amikor örök vetélytársa, a Golf az ötödik generációba lépett. Debütálásakor a H Astra a legfejlettebb kompakt autó volt. ESP-je rendelkezett utánfutó-stabilizálással, megjelent benne a beszédvezérléses telefonálás, a dupla üvegtető, és az első Opel volt, amely a kulcsot helyettesítő jeladót felismerve kinyitotta az ajtókat a kocsihoz odaérve.
Elérhetővé vált a Vectrából az adaptív lengéscsillapítás és a kanyarkövető AFL-fényszóró. Az Astránál a második generációs Audi A3 is alig tudott többet felmutatni, részletek átszellemült bemutatónkban.
Itthon a vevőre váró használt Astrákban nyoma sincs ezeknek a menő extráknak. Talán nem is olyan nagy baj, ha nem kell elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókra vagy kanyarkövető fényszóróra vadászni bontóban, esetleg összespórolni a gyári alkatrész árát.
Piaci irányárak
Menyibe kerül egy tisztességes dízel vagy egy megkímélt benzines? Használt H Astrák, egymillió forinttól felfelé.
A felhozatalban csekély a 2007-ben bevezetett limuzinok aránya. A szedán és a széles választékban elérhető Caravan érdekessége a 2703 milliméterre nyújtott tengelytáv, amitől rendkívül tágas a hátsó lábtér. A nyitható fémtetős kabrió végképp ritka, de érdemes vadászni rá, mert a TwinTop a kategória esztétikusabb autói közé tartozik, szemben a 307 CC-vel vagy a Focus CC-vel.
A leggyakoribb és legolcsóbb motorváltozatokról röviden annyit, hogy a 87-90 lóerős 1,4-essel, némi belátást feltételezve, simán el lehet járni. Az 1,6-os benzines alig vonszolja élénkebben az autót. Sportos vezetéshez a 2007-es modellfrissítéssel bedobott, 180 lóerős 1,6 Turbót ajánljuk. A dízelek közül a FIAT-eredetű motorokat keresnénk, az 1,25 literes négyhengerest illetve a 2004-től gyártott 1,9-est.
Belső tér: használt autóként tartós, de nem hibátlan
A fotózáshoz egy GTC Astra tulajdonosát kerestük fel, régi törzsolvasónkat. Háromajtós autója több mint 180 ezer kilométert futott. A használatot a kormányon lévő hangerő-szabályozó gomb mállása jelzi valamint a vezetőülés ajtó felőli oldalán a műanyag borítás alól kibújó kárpit.
A gyári textilszőnyeg, mint oly sok Opelben, itt is elvásott a vezető jobb sarkánál. Ezzel együtt a használt Astra utastere, műszerfala jó állapotban van, ami masszív és strapabíró anyagokról tanúskodik. A kormány fényes, de bőrözése nem szakadt, középen a fekete lakkfelület szép karcmentes.
Melyik motor mennyit fogyaszt?
A 87 és 240 lóerő közötti motorválaszték gazdagsága átlagon felüli. Véleményünket az egyes motorokról megtalálja mindenki korabeli tesztjeinkben. A fogyasztási értékek forrása: Spritmonitor.de
Benzines motorok:
1,4 ötajtós, 87-90 LE. 6,9 l/100 km
1,6 ötajtós, 105, 2007-től 115 LE. 7,4 l/100 km
1,8 ötajtós, 125 LE (2005-ig). 8,4 l/100 km /teszt/teszt_opel_astra_h_18/4724/
1,8 szedán, 140 LE. 8,1 l/100 km
1,6 Turbo, 180 LE. 8,6 l/100 km
2,0 Turbo 170/200 LE. 9,4/9,8 l/100 km
2,0 Turbo OPC, 240 LE. 10,2 l/100 km
Dízelmotorok
1,3 CDTI limuzin, 90 LE. 5,5 l/100 km
1,7 CDTI Caravan, 100 LE. 6,2 l/100 km
1,9 CDTI 100/120/150 LE. 6,4/6,3/6,6 l/100 km
Jól bírja az apró dízel
Közel 200 ezer kilométerrel egy ennyire kicsi, de nagy literteljesítményű dízelmotor kevés jót ígér, ám a kipróbált autóban az 1,3 CDTI dacol az előítéletekkel.
Bár 160 ezer kilométert tett meg chiptuninggal, ami 90-ről 105 lóerőre emelte teljesítményét, de turbófeltöltője eredeti, nem füstöl, egészséges hanggal jár, nem zabál olajat és az összes injektora gyári.
Érezni rajta, hogy gazdája ésszel használja, még ha nem is nyugdíjas tempóval. A 3-6. fokozatban hallható enyhe zúgást a cserére érett váltócsapágy okozza, amire a tulajdonos 80 ezer forintos árajánlatot kapott.
A H Astra mellett fontos érv a típus megbízhatósága. Alig van probléma vele, főként a 2006 utáni autókkal minimális a hibalehetőség. Talán a kipufogógáz-visszavezető szelep adja meg magát viszonylag nagy arányban, nemcsak a dízelmotorokban, hanem a benzinesekben is.
Ezt a hibát az ADAC német autóklub is észlelte, elsősorban a 2006 előtti benzinesek és a 2007. márciusig gyártott dízelek lehetnek érintettek. Jó esetben az EGR-szelepet elég tisztítani, de ha ez nem segít, jön a csere, ami 60 ezer Ft körüli kiadás volt a fotókon látható autóban.
A tulajdonos véleménye: Péter Alex, Opel Astra GTC 1,3 CDTI 2006, 186 000 km
60-70 százalékban Budapesten használom az autót – egy G Astra után – immár hat éve. Fogyasztásával nagyon elégedett vagyok, mert légkondival, tempósan 5,5-5,6 literes átlaggal járok, amit az autó stabil 145 km/óránál sem lép túl autópályán. Városon kívül elgurulna 4,5 literrel is, de életszerű használattal 5 litert eszik országúton.
A fedélzeti számítógép fogyasztásmérője nagyon pontatlan, tele tankkal a reális 900-950 helyett 1200 kilométeres hatótávot ír ki. A térkínálattal a háromajtós GTC-ben sincs probléma, a csomagtartó is elfogadható, egyedül az apróságokat (jégkaparó, kulcs, izzókészlet) nem lehet elrakni. A futóműve remek, a szélzaj sem vészes autópályán. Sajnos az ülés és a kormány hiába állítható négy irányba, nem lehet tökéletesen beállítani a pozícióját, míg a Golf V-ben ez nem volt gond.
Első fékbetétet 108 ezer kilométernél, majd 180 ezernél cseréltek, akkor a még gyári féktárcsákkal együtt. Hátulra eddig elég volt a betétet vennem, 125 000 kilométernél. A futóműben a kormányösszekötőket ették meg a főváros utak 100 000 km alatt, majd 180 ezernél még valami apróságot cseréltek, nem túl komoly összegért.
150 ezer kilométernél jött el a vízpumpacsere ideje. (Mivel a kis dízel szelepeit lánc vezérli, erre a munkára nem adott alkalmat új vezérműszett beépítése.) Az EGR-szelep 160 ezer kilométert bírt ki, semmi egyéb problémám nem volt az apró dízelmotorral, amely kulturált chiptuning után 105 lóerős a gyári 90 helyett.
Kevés baja lehet, azok sem vészesek
Nagy bajok a korábbi modelleket sem fenyegetik. Az elektromos rendszerben a gyújtótrafó lehet hibaforrás, esetenként az önindítóval és a túltöltő generátorral adódhat gond, néha az 1,6-os benzinesek befecskendező-fúvókája romlik el. A légkondicionáló kompresszorának javíttatása vagy a kormánymű kopása sem túl gyakori. Rozsdásodást egyedül a kipufogódobon érdemes keresni, a karosszéria korrózióvédelme a ma elvárható szinten van. (Az F Astrák látványos rohadása már a G-re sem volt jellemző.)
Használt autóként az Opel Astra fenntartási költségei kedvezőek. Eleve hosszú élettartamú, tisztességesen összerakott autó, másrészt alkatrészárai gyári és utángyártott változatban is mérsékeltek, lásd a keretes részt. Az ötféle karosszériával és a rengeteg motorral a H Astra sok ember elvárásainak meg tud felelni, de a választásban mást is figyelembe kell venni.
A márkaszervizek erősen nyomott árú csomagajánlatai csak az 1,4 és 1,6 literes benzinesre illetve az 1,7-es dízelmotorra vonatkoznak. A többi motorváltozat kizárása ugyanolyan érthetetlen, mint az Astrára épülő B Zafirák teljes távoltartása a programtól, de ha már az Opel ezen modelleket nem akarja visszacsábítani a márkaszervizekbe, ezzel kell együtt élni.
MINŐSÉGI PÓTALKATRÉSZEK ÁRAI
Karosszéria
Első fényszóró:
fekete házas, motorral: 20 713 Ft (Iharos)
krómházas, motorral 23.438 Ft (Iharos)
Hátsó lámpa: 9124 Ft (Iharos)
Motorházfedél: 21 983 Ft (Iharos)
Fékrendszer
Első féktárcsa: 10 183 (Ferodo)
Első fékbetét-garnitúra: 7765 Ft (Ferodo)
Erőátvitel
Kuplungszett: 86 315 Ft (Valeo), 146 287 Ft (lendkerékkel együtt, Valeo)
Kettős tömegű lendkerék (kézi váltós dízelek): 144 366 Ft (LuK)
Motor
Gyújtótrafó: 55 456 Ft (Tesla)
AC-pumpa: 125 015 Ft (Starline)
Vízpumpa: 10 700 Ft (Valeo)
Dízelmotor
Porlasztócsúcs: 57 696 Ft+betétdíj:19 050 Ft* (Bosch)
Nagynyomású szivattyú: 400 315 Ft (Bosch), 133 972 Ft +betétdíj: 43 307 Ft* (Teamec)
Futómű
Lengéscsillapító elöl:
sportfutóműves változatok: 19 553 Ft (Sachs)
normál futóműves változatok: 17 974 Ft (Monroe)
Lengéscsillapító hátul: 17 828 Ft (sportfutóműhöz, Sachs) ill. 11 114 Ft (normál futóműhöz, Monroe)
Első függőleges stabilizátor pálca: 3259 Ft (Delphi)
Első alsó lengőkar: 26 179 Ft (Delphi)
Első toronycsapágy: 3374 (Boge)
*A pótalkatrész megvásárlásakor a betétdíjat be kell fizetni. Amennyiben az ügyfél leadja az elromlott alkatrészt és arról nem derül ki, hogy súlyos rongálódása miatt felújíthatatlan, visszakapja a betétdíjat. Mivel a hibás alkatrészek legnagyobb része felújítható, a betétdíj kevés kivétellel visszajár.
Ugye, jók ezek az árak? Bármi kell, nézz be Te is a Vezess.hu autóalkatrész-webáruházába!