Azután, hogy megnézhettük, miként porol álcázva, illetve hogy mutat leplezetlen tanulmányként
a Frankfurti Nemzetközi Autószalonra időzített bemutató előtt, a Volkswagen hivatalos információkat közölt új hobbiterepjárójáról. A Tiguan egyes formai jegyeit a korábban leleplezett Concept A tanulmánytól örökölte, ám míg ott egy kupéformából faragtak szabadidő-autót, addig itt a Touaregnél megszokott dobozforma érvényesül.
A hűtőmaszk és a fényszórók valamint a masszív C oszlop egyértelműen beazonosítja a családfát, de a szögletes sárvédőívek meglepőek. Bár a terepképességeiről inkább az első tesztek után nyilatkozunk, de jót sejtet, hogy rövid túlnyúlásokkal tervezték a Tiguant és persze négykerék-hajtás is van.
Bár a sikert ronthatja a cég nyilatkozata, mely szerint a kocsi „Multitalent”, vagyis mindenhez ért. A tapasztalat szerint az autópályán ütőképes autók kevésbé jók terepen. A sportváltozat 235/50 R18-as gumijai pedig csak száguldásra jók. Mindenesetre körbe masszív elemek védik a karosszériát.
Márkajelzés nélkül is azonosítanánk az utasteret, az szinte egy az egyben átkerült a Golf Plusból. Ha formák nem is újak, így legalább minőséggel nem lesz baj. Olyan különleges elemek kerülnek az autóba, mint az off road navigációs rendszer, ami terepen is elirányítja a vezetőt, vagy az automata parkolórendszer, amely önmaga kormányozva áll be a megfelelő helyre.
Kizárólag közvetlen befecskendezéses motorokkal készül majd a Tiguan, ami csökkenti a fogyasztást és károsanyag-kibocsátást, amellett, hogy javítja a teljesítményt. Három TSI és két TDI motorral kezdődik azértékesítés. A 2,0 literes 140 illetve 170 lóerős dízelmotorok már most teljesítik a 2009-ben életbelépő Euro5-ös emissziós normákat. A 150, 170 és 200 lovas benzines változatok közül a gyengébbek most elsőször szerepelnek a Volkswagen kínálatában.