Szerintem az igazi M3-as az E30-as volt. Kis, könnyű autó, erős motorral. Ahogy sorra jelentek meg az M3-as újabb változatai, a sportkocsi egyre erősebbé vált, de hízott is rendesen. Az új egyes Coupé valamit visszaad az eredeti koncepcióból. Miután Svédországban már vezethettem a 135i-t állíthatom: remek autó!

A neves német BMW-nemesítő, az AC Schnitzer azonban továbbment, igazi ellenfelet faragot belőle az új M3-as számára. A 3,0 literes duplaturbós motor az ő változatukban 360 lóerőt produkál a gyári 306-sal szemben, mialatt a maximális forgatónyomaték 400-ról 450-re nőtt.

Az igazi M3-as BMW 1
Az igazi M3-as BMW 15


Ennek következtében kevesebb mint öt másodperc elég, hogy indulás után átlépjük a 100 km/órás tempót. Az elektronikai beavatkozás után 250-nél sem koppint az orrunkra egy képzeletbeli dzsinn. Ha akarjuk, 300-zal is mehet a gép.  

A karosszérián történt beavatkozások nyomán nagy tempónál stabilabb az autó. Az új első spoiler, hátsó szárny, diffúzor és tetőspoiler mind növeli a leszorítóerőt. A gyors kanyarok azonban Manfred Wollgartennek, az AC Schintzer technikai igazgatójának köszönhetőek.

Az autóversenyző szakember a legendás zöld pokolban, azaz a Nordschleife nagy körén állította be az új sportfutóművet. Persze a 19 colos felnikre szerelt 225-ös abroncsok is megteszik a magukét. Az utastér kicsinosítása már csak hab a tortán.