Ha az S-osztályt a világ legjobb autójának nevezzük (mármint a gyártó mondja annak), vajon minek tekinthető az abból kifejlesztett, még fényűzőbb, még igényesebb kupé? Ezzel a dilemmával szembesültek a Mercedes mérnökei az S Coupé tervezésekor, de a dizájnerekkel összefogva megtalálták a megoldást: a fényűzésre – ha úgy tetszik, az értelmetlen, de lenyűgöző erőfitogtatásra – helyezték a hangsúlyt.
Ott vannak például a Swarovski-kristályok: ezeket normál esetben egyáltalán nem, elvakult egyedi megrendelés esetén a műszerfalba szokás beépíteni. A Mercedes ezzel szemben az alapkivitelű LED fényszórókat díszítette ezekkel a felkapott csecsebecsékkel: az irányjelzőben harminc, kerekded kristály töri a LED-ek fényét, míg a nappali fényt tizenhét darab, szögletesre vágott kristály alkotja.
Ennél értelmesebb extra a gombnyomásra elsötétedő panoráma-üvegtető. Noha a technológia nem új, már az SL is alkalmazta, erényei nem gyengültek az évek során: szükségtelenné teszi az árnyékolót, így nem csak elegánsabb, de praktikusabb is a klasszikus megoldásnál. Nem csak a kényeztetésnek adtak persze a Mercedes tervezői: míg az utastérben hőmasszázsos ülések, levegőionizátor és fűthető karfák várják az utasokat (ezek mindegyikét tudja az S-osztály limuzin kivitele is), a Coupé világújdonságszámba menő, aktív futóművezérlést kapott.
Az útfelület minőségét kamerával figyelő, a felfüggesztés beállításait ahhoz igazító Magic Body Control rendszert (opcióként rendelhető az S 500 Coupé kivitelhez) különleges funkcióval bővítették: az S-Coupé képes bedőlni a kanyarban, akár egy motorkerékpáros, így csökken (azaz irányt vált) az utasokra nehezedő oldalgyorsulás, és javul az autó kanyarstabilitása. A 30 és 180 km/óra sebesség között működő rendszer akár 2,5 fokkal képes megdönteni az autót.
A 2945 mm tengelytávú, 5027 mm hosszú, 1899 mm széles és 1411 mm magas Coupé formanyelve a vártnál is hűségesebb maradt az egykori formatanulmányhoz: ez az ellentmondásos, homorú hűtőmaszkra és a végletekig letisztult farra is igaz.
Az utastérben a szedánból megismert környezet fogad, extrém fényűző kivitelben. Vadonatúj ugyanakkor a kormánykerék, amelynek alsó küllőpárja mintha egyenesen a kormánygépből eredne. Amilyen sportos a kormány, olyan határozott oldaltartást adnak az első és hátsó ülések, a biztonsági öveket a márka szokása szerint motor tolja elő rejtekükből, hogy ne kelljen nyújtózkodni értük. Exclusive felszereltségi szinten rombuszmintás, steppelt bőrkárpitozás örvendeztet, színvilágból háromféle rendelhető (vörös, barna és porcelánfehér), a belső világítás hétféle üzemmódban működtethető. Ennyi rafinéria mellett furcsa, hogy külön kell fizetni a head-up kijelzőért, viszont az legalább ultra nagy méretű (21 x 7 cm) képet vetít a vezető elé.
Noha az S-Coupé inkább fényűző, mint sportos, kipufogóját kettős csappantyúrendszerrel szerelték fel: ezek fordulatszámtól, illetve választott üzemmódtól (sportos vagy gazdaságos) függően nyitnak és zárnak, váltogatva a csendes suhanás és a vérmes üvöltés között.
Az S-Coupét egyelőre egyetlen motorral mutatta be a Mercedes: az S 500 4,6 literes V8-asa 455 lóerőt és 700 Nm nyomatékot ad le, hátsó- és összkerékhajtású kivitelben kapható. A hajtáslánc-választék további tagjaival egy hónapon belül megismerkedhetünk.