A kategóriában kiemelkedő, 0,30-as Cw-értékkel büszkélkedhet az Audi kétszemélyes sportautójának vászontetős kivitele, amely méreteiben (4177 x 1832 x 1355 mm) tökéletesen igazodik az aktuális TT kupéhoz, épp csak magassága nőtt meg 2 milliméterrel.
Az elődjénél rövidebb, ám nagyobb tengelytávú roadster a VW-csoport MQB padlólemezére épül, akár csak kupé kivitele, ám a fokozott torziós merevség érdekében több ponton módosították a vázszerkezetet. Az alumínium A-oszlopok belsejében másodlagos acél oszlop, azon belül tömör acélrúd fut végig. Az alumínium küszöböket acél bordák erősítik, a motor és a csomagtér alatt V alakú acélbetétek merevítenek. A kupén alkalmazott, hátsó kereszttartót nem ítélték elegendőnek, ezért az ülések mögött egy zárt szelvényfal fokozza a szilárdságot. A falba, amelynek tetejéből az acél bukókeretek is kinőnek, síalagutat vágtak.
Az elektromos mozgatású, három árnyalatban választható vászontető összehajtott állapotban sem csökkenti a 280 literes csomagtartó kapacitását (kupé: 305 liter). A tető akár 50 km/óráig mozgatható, két végállása között mindössze 10 másodperc alatt vált. Különösen jó a vászon szigetelése: nem csak a hideget, de a zajokat is távol tartja, frekvenciától függően akár 6 dB-lel csökkent a zajszint az előző roadsterhez képest. A kabriózás élményét két opciós tétel: a motorosan felhúzható szélfogó háló, valamint a fejtér-melegítéssel szerelt sportülések segítik.
Kezdetben kétféle motorral kínálja az autót az Audi: a kétliteres, benzines TFSI 310 lóerős, míg az ugyanekkora dízel 184 lóerőt tud; mindkét motor csúcsnyomatéka 380 Nm. Az erősebbik motorral 4,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra az autó, ehhez a verzióhoz opcióként hatfokozatú duplakuplungos váltó (S tronic), illetve összkerékhajtás is kérhető, utóbbi vezérlését most először integrálták az üzemmód-váltóba, így sportos vezetésnél több hajtóerő jut a hátsó tengelyre. A TTS sportkivitelen alapáras nem csak a quattro hajtás, de az adaptív lengéscsillapítás, valamint a 10 mm-rel ültetett felfüggesztés is.
A belső tér a különleges, könnyített szerkezetű, fejre irányított meleglevegő-befúvással felszerelt sportülésektől eltekintve megegyezik a kupééval. Ez a digitális műszerfalra is vonatkozik, amely a másutt középkonzoli monitorral kiszolgált funkciókat (pl. navigáció) is betölti.