Az elmúlt években csúnyán elcsépelték a sportkombi fogalmát, mindenre ráaggatták az elnevezést, ami csak egy kicsit is áramvonalasabb volt az átlagnál. A Volkswagen most megmutatja, mi is igazából a sportkombi: az eddig csak ötajtós kivitelben létező Golf R technikáját bekanalazta a Variant verzióba. 

Ezzel megszületett a piac egyik legizgalmasabb családi autója, a Golf R Variant, bőséges raktérrel, túláradó motorteljesítménnyel, öt másodperc körülire becsült 0-100 km/óra gyorsulással. Utóbbi azon is múlik, mennyit tudnak fogni a kombi alapkiviteleinél jelen lévő, mázsás túlsúlyon, a végsebesség azonban aligha marad el a 250 km/órától. 
A látvány terén sem szenved hiányt a dinamikus kombi, a kétliteres, 380 Nm nyomatékú turbómotor égéstermékei kétszer kettő kipufogóvégen távoznak a légkörbe. 
Decemberben hivatalosan is bemutatkozik a VW Golf R Variant, nem csoda, hogy immár érdemi álca nélkül tesztelik a prototípusokat.
Bevetésre kész a VW szuperkombija 15
Az árak még nem ismertek, de nem valószínű, hogy a különbség nagyságrendileg meghaladná a szokásos ötajtós-kombi eltérést (jelenleg nem egészen negyedmillió forint), ami viszont ebben az ársávban (a Magyarországon nem kapható Golf R németországi ára 38 325 euró, azaz durván 11,8 millió Ft) végképp nem mondható jelentősnek. 
Az új modellnek nem igazán lesz ellenfele a piacon; legközelebb hozzá a Ford Focus ST kombi áll, 250 lóerővel, 360 Nm nyomatékkal, 6,5 másodperces gyorsulással, 248 km/óra végsebességgel, 8,8 millió forintos kezdő árral.