Húzódj félre, BMW X5 M, adj utat, ML 63 AMG, itt jön a Range Rover Ultimate. Minden szabadidőjárművek fejedelme. Legalábbis papíron. 
Még csak prototípus, ezt sugallja a matricázás a nagy autó oldalán, és az igazat megvallva, ha nem lenne rajta a rejtőfólia, fel sem tűnne talán, hogy nem egy hétköznapi Range Roverrel állunk szemben. 
Nyújtott tengelytávjával és sportautóból átemelt motorjával a Range Rover újdonsága egyszerre tipor a luxuslimuzinok és a sportterepjárók bütykére.
Egy SUV mind felett? 13
Hátulról már gyanúsabb a dolog, a kétszer kettes kipufogóvégződés az igazán sportos járművek kiváltsága. És ha lehet hinni a híreknek, ez az autó nem is okoz csalódást: ugyanaz az ötliteres, kompresszoros V8-as dolgozik benne, mint ami a Jaguar XFR-S-t hajtja, és amit a közelmúltban a Range Rover Sport SVR orrába is belekanalaztak. 
Mégsem sportautónak szánja új zászlóshajóját a Land Rover, hanem fejedelmi utazógépnek, a Panamera Executive, az S600 Lang, az Audi A8L ellenfelének. Ez ugyanis a Land Rover nyújtott tengelytávú változata, és ez a két jellemző együtt olyan kvalitásokat nyújt, amiket jelenleg egyetlen más szériagyártású autó sem a világon. 
Mindennek persze megkérik az árát: a várhatóan 5,5 másodperc körüli gyorsulásra képes monstrumért hazai piacán akár hatvanmillió forintot (150 000 font) is elkérhetnek majd, amikor 2015 derekán piacra kerül.
Egy SUV mind felett? 14